W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Anna Kowalska, Kierownik Marketingu Laveo.
Co ważnego wydarzyło się w Państwa firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju Państwa firmy?
Otwarcie fabryki granitowych zlewozmywaków w Buku pod Poznaniem to zdecydowanie najważniejsze dla nas wydarzenie ubiegłego roku. To wielomilionowa inwestycja o strategicznym charakterze. Otwarcie fabryki daje nowe możliwości w zakresie zarówno projektowania, personalizowania produktów poprzez zabiegi dekoracyjne jak i produkcji granitowych zlewozmywaków i otwiera przed nami nowe perspektywy – w 2020 roku planujemy uruchomić kolejną linię produkcyjną, rozbudować dział badawczy oraz laboratorium. Dzięki temu nasze zlewozmywaki będą cechowały się jeszcze wyższą jakością wykonania, odpornością i innowacyjnością – a przy tym doskonałym designem.
Co uważacie za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Chcemy konsekwentnie wzmacniać swoją pozycję na rynku, a przy tym jednocześnie zaskakiwać, inspirować i intrygować naszych klientów. Mamy klarowną wizję portfolio produktowego na 2020 rok i chcemy się jej trzymać. Rok 2020 będzie dla nas również okazją do uruchomienia nowych kategorii produktów, na przykład umywalek. O ich dobre przyjęcie jesteśmy spokojni, choć jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że klienci są coraz bardziej świadomi i wymagający – oprócz wyjątkowego designu zwracają oni uwagę na to, na ile produkty są przyjazne dla środowiska albo czy ich montaż jest prosty i bezproblemowy. Klienci lubią wygodę, ale mają wysokie wymagania. Świadomy klient jest wyzwaniem – ale każdy chciałby mierzyć się z takimi wyzwaniami.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
Zdecydowanie boom remontowy oraz inwestycyjny w sektorze mieszkaniowym i lokowanie pieniędzy pod wynajem mieszkań.
Jakie trendy wnętrzarskie uważacie, że będą dominujące w 2020 roku?
Wszystko, co wpisuje się w szeroko pojętą ekologię i ochronę środowiska – design przyjazny naturze, bogate wykorzystanie roślinności i organicznych materiałów w wystroju, recykling i filozofia zero waste, oszczędzanie wody, czyste powietrze w domu. O biophilic design mówiło się już w ubiegłym roku, ale w tym debata na temat proekologicznych rozwiązań w domu wejdzie na zdecydowanie wyższy poziom. Wszystko, co związane z ekologią, zdominuje dyskurs. Wyraźnie widać też zainteresowanie loftem – wnętrza inspirowane tym stylem nadal są cenione i pożądane.
Jaka nowość rynkowa była Waszą najważniejszą premierą 2019 roku?
Dla nas najważniejsze były serie Pretto oraz Polla. Pierwsza z nich – z uwagi na styl inspirowany łódzką tkanką miejską i wszechobecnym w Łodzi loftem. Mocno identyfikujemy się z miastem, z którego pochodzimy i chcemy wyraźnie to podkreślać. Polla to zaś ukłon w stronę odważnego designu, łączącego ostre, wyraźne kształty z tymi obłymi. One najwierniej odzwierciedlają naszą filozofię i obie zostały świetnie przyjęte zarówno przez branżę, jak i samych klientów. Zdecydowanie wyróżnilibyśmy również granitowe zlewozmywaki – z serii Granada oraz Komodo. Obie wymykają się schematom, przyciągają uwagę i intrygują – każda z nich na nieco inny sposób.