Najnowsze szacunki IDC, globalnego dostawcy informacji rynkowych m.in. z zakresu technologii konsumenckich, podają, że światowy rynek systemów do inteligentnych domów w porównaniu do poprzedniego roku wzrośnie o 26,9% w 2019 r. Tym samym do konsumentów trafi ponad 832 mln sztuk asortymentu z segmentu smart home. Prognozuje się, że ta liczba wzrośnie w 2023 r. do 1,6 mld urządzeń. Wszystko dlatego, że koszt technologii maleje, ceny spadają, a to pozytywnie wpływa na zaangażowanie konsumentów.
– Nowy raport IDC wycenia segment smart home na miliardy dolarów. A przecież to zaledwie początek – analizuje Marcin Kotarski, Product Manager z Rettig Heating. – Te rozwiązania krok po kroku zmieniają na lepsze sposób, w jaki ludzie żyją. Na przykład możemy włączyć klimatyzację w domu przed wejściem do środka bądź uruchomić zraszacze w upalny dzień, będąc jeszcze w pracy. Automatyka domowa może naprawdę zrobić więcej i uprościć nasze życie. Nic dziwnego, że stała się przyszłością.
Lubimy smart rozwiązania
Kolejne dane – tym razem pochodzące z firmy TraQline prowadzącej badania rynku – pokazują, jak duże jest zainteresowanie rozwiązaniami z zakresu smart home i jakie są odczucia odbiorców tej technologii. Najważniejszy wnioskiem płynącym z badania było to, że 40% konsumentów używa swoich smart urządzeń dla domu minimum dwa razy dziennie. Ta częstotliwość może dowodzić, że wspomniane rozwiązania są nie tylko praktyczne i przydatne, ale również lubiane przez użytkowników.
Co wpływa na decyzję o zakupie?
Według ankietowanych na pierwszym miejscu jest cena (68%), ale nie tylko ona jest ważna. Na kolejnej pozycji plasuje się łatwość użycia, czyli intuicyjność (50%), a tuż za nią kwestie bezpieczeństwa (37%). 61% pytanych twierdzi, że chciałoby poszerzyć posiadany system smart home o kolejne funkcje i elementy. Argumenty? Oferowane możliwości i wygoda użytkowania. To pokazuje, że łatwo przywyknąć do korzystania z inteligentnych rozwiązań do domu. To branża niemal skazana na sukces, a w najbliższym czasie z uwagą będą przyglądać się jej specjaliści IoT z całego świata, szukając szansy na rozwój swojego biznesu.
Jak może wyglądać to w łazience? Firma badawcza Allied Market Research szacuje, że rynek rozwiązań inteligentnych dla łazienek do 2023 r. osiągnie wartość 2,5 mld dol. Branża ma się rozwijać w tempie niemal 11 % średniorocznie (za newseria.pl). Jest perspektywa? I to jaka!
zdjęcie otwierające: System prysznicowy RainTunes (fot. Hansgrohe). Łączy wodę, światło, dźwięk i zapach. Koncentruje się całkowicie na jednostce, jej osobistych nastrojach i potrzebach. W ścisłej współpracy z ekspertami z dziedzin takich jak: dermatologia, fizjoterapia, czy aromaterapia, Hansgrohe udało się stworzyć kontrolowane cyfrowo scenariusze pryszniców, które są dostosowane do indywidualnego, codziennego życia użytkownika. Aktualnie RainTunes oferuje siedem takich scenariuszy. Specjalnie opracowana aplikacja domowa Hansgrohe łączy się z prysznicem za pośrednictwem domowej sieci Wi-Fi.
CZYTAJ TAKŻE