Polscy łazienkowi wystawcy w tym roku na ISH wypadli pozytywnie, chociaż dość przeciętnie. Frankfurt to nie iSaloni – to targi techniczne i handlowe w dużej mierze, mniej artystyczne. Jednak mimo takiej różnicy w charakterze wystawy, większość uczestników traktuje je bardzo poważnie i przygotowuje ciekawe ekspozycje. Na stoiskach marek niemieckich czy włoskich zawsze można spędzić długie minuty na podziwianiu sposób aranżacji.
I nie tylko tam chce się przebywać, gdzie widać, że organizacja stoiska pochłonęła ogromny budżet. Przykład włoskiej marki Treemme pokazuje, że nawet niewielkim nakładem można zrobić jedno z lepszych stoisk na targach. Odwiedziny u polskich wystawców to dla dziennikarza zawsze miłe doświadczenie – naszej gościnności nie musimy się wstydzić – o czym ładnie napisała zaprzyjaźniona z nami redakcja Exspace.pl. Mamy też produkty godne uwagi i warte promocji. Po formie wystaw polskich producentów widać jednak, że we Frankfurcie przyjeżdżamy robić głównie interesy, pozyskiwać zlecenia i spotykać się z partnerami handlowymi. Zachwycanie tym, co mamy, nie idzie nam dobrze.
Przyjrzyjmy się bliżej, jak wyglądały wybrane polskie ekspozycje na ISH 2019.
Besco na ISH 2019
Producent wanien postawił na glamour. Były światełka, było złoto i puszczanie oczka. Stoisko w hali na pewno się wyróżniało. W porównaniu do tego sprzed dwóch lat było bardziej otwarte, co było dobrą decyzją.
Fot. dzięki uprzejmości Exspace.pl.
Bisk na ISH 2019
Zaprawiona w bojach na frankfurckich targach firma BISK przygotowała dobrze zaaranżowaną, wykorzystującą w pełni położenie w hali, ekspozycję. Nawiązywała trochę do tej sprzed 2 lat, ale była bardziej dopracowana i uporządkowana. Prostota bardzo dobrze sprawdziła się i spora ilość akcesoriów nie przytłaczała, a wręcz przyciągała zwiedzających.
Cersanit na ISH 2019
Polski debiutant na targach pokazał to, z czego jest znany. I nie pokazał niczego, z czym utożsamiany by nie mógł być. Bardzo poprawna, rozsądna ekspozycja. Chociaż zachowawcza i wydobywająca marketowy charakter produktów marki. Na Warsaw Home Ceranit/Opoczno pokazały się ciekawiej.
Devo na ISH 2019
Łomżyński producent pokazał swoje najlepsze atuty, podąża za trendami produktowymi wyznaczanymi przez największych. Stoisko zaaranżowane bezpiecznie, bardziej logicznie niż 2 lata temu, trafnie eksponujące atuty mebli. Najlepsze schowano w głębi, tak by trzeba było wejść, przywitać się by odkryć najciekawszą nowość.
Instal-Projekt na ISH 2019
Ładnie zaaranżowana galeria. Zieleń i drewno może nie były specjalnie odkrywczym wyborem, ale wypadły naturalnie. Produkty wyeksponowano tak jak należy – klimat na ekspozycji był. Mam tylko wątpliwości czy domknięcie go było dobrym pomysłem. Dużo lepiej, niż 2 lata temu.
Fot. dzięki uprzejmości Exspace.pl.
Marmite na ISH 2019
Marmite robiło wrażenie skalą. Jak zawsze zresztą. I pierwsze spojrzenie miałem nawet przychylne. Choć ekspozycja raczej nie była w dobrym guście – wystarczyło popukać w ściany, by czar prysł. Za wiele tu się chyba działo, za mało porządku – dwa lata temu firma pokazała się w lepszym stylu.
Marmorin na ISH 2019
W tym roku Marmorin pokazał się skromniej, niż zwykle. Ich stoiska na tle polskiej konkurencji zawsze wypadały wyjątkowo. W tym roku dominował biznesowy charakter – zapewne nie bez powodu. Stworzenie miejsca spotkań, zamiast rozbudowanej wystawy zostało przeprowadzone bardzo dobrze. Swoje atuty można jak widać pokazać też w inny sposób.
Fot. dzięki uprzejmości Exspace.pl.
Sanplast / Hoesch na ISH 2019
Na tle innych firm na tym piętrze (Laufen, Roca, Kaldewei, Gessi, Geberit, Ideal Standard, etc.) polska firma wystawiająca się z marką Hoesch to rzecz jasna Kopciuszek. Od lat jednak nie próbują się ścigać z sąsiadami, tylko robią coś we własnym stylu, na miarę możliwości. Widać, że skromnie, ale „oddech” można też docenić. W tym roku wyszło to chyba najlepiej – spójnie graficznie, z dobrze dobranymi i rozstawionymi produktami. Rozmiar stoiska i skala jego zapełnienia zawsze wydawały mi się jednak nie do końca zgrane. Mimo to – stosunek ceny do jakości bardzo dobry.
…i inni.
Marki Wiper, New Trendy, Capricorn, Radaway, Inter-Sano, Marcin Krzemień na targach też były.