Z jakiego powodu zapamiętacie Państwo 2018 rok w firmie Tece?
Krzysztof Kaczmarek, Dyrektor Handlowy w firmie TECE: Wskazałbym na trzy powody. Po pierwsze – był to kolejny wyjątkowy rok pod względem dynamiki rozwoju firmy i osiągniętych wyników handlowych. Podobnie jak w poprzednich latach odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i przychodów firmy.
Po drugie – przeprowadziliśmy rebranding marki. W 2018 roku z sukcesem wdrożyliśmy nową strategię oraz system identyfikacji, umacniając tym samym wizerunek TECE jako solidnego i godnego zaufania partnera.
W końcu po trzecie – w Strzelinie ruszyła budowa nowego zakładu i centrum logistycznego TECE Industrial. Ta inwestycja pozwoli nam zwiększyć moce produkcyjne i skrócić czas dystrybucji produktów TECE m.in. do krajów Europy Wschodniej.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?**
Z pewnością rozpoczęcie budowy nowego centrum logistycznego, o którym już wspomniałem. Klientom i partnerom handlowym chcemy zapewnić wysoki poziom dostępności towaru. Nowa inwestycja skróci czas realizacji zamówień, usprawni procesy logistyczne oraz stworzy nowe możliwości magazynowe. Dzięki niej powstaną także nowe miejsca pracy. Centrum logistyczne to ważny element konkurencyjności na arenie międzynarodowej i podstawa dalszego rozwoju naszej firmy.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Tece w 2018 roku?
CLOSE TO YOU – misja, która zawsze nam przyświecała, a w 2018 roku została werbalnie podkreślona w nowej strategii. To motor rozwoju dla całej grupy TECE – być blisko klienta, oferować innowacyjne, sprawdzone produkty i rozwiązania, które odpowiadają na jego potrzeby.
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Każdy kolejny rok stawia przed nami nowe wyzwania. Rynek się zmienia – tak, jak trendy i oczekiwania klientów. Jednak do wyzwań podchodzimy raczej jak do nowych możliwości. Traktujemy je jako szanse, aby być jeszcze bliżej klientów i partnerów biznesowych, budować relacje i współpracę na najwyższym poziomie oraz rozwijać ofertę produktową. W minionym roku taką możliwością był dla nas rebranding – zapoznanie klientów i odbiorców z nowym wizerunkiem, wdrożenie nowych narzędzi komunikacji bezpośredniej i pośredniej, umocnienie swojej pozycji na rynku. Z sukcesem przeprowadziliśmy ten proces, czego potwierdzeniem są wyniki sprzedażowe oraz informacje, jakie docierają do nas z rynku.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Duży wpływ na branżę wyposażenia wnętrz ma sytuacja na rynku mieszkaniowym. Po rekordowym 2017 roku przyszedł czas na delikatne wyhamowywanie. Wzrosły także koszty materiałów budowlanych oraz wynagrodzeń fachowców. Jednak warto podkreślić, że w grupie produktów „do zabudowy suchej” ceny wzrosły niezauważalnie.
Jaki jeden produkt / nowość wybralibyście jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
TECEdrainprofile – nowe rozwiązanie w zakresie tworzenia strefy prysznicowej. Wykonany ze stali nierdzewnej profil to połączenie funkcjonalności odwodnienia liniowego i punktowego. Gwarantuje szczelność, higienę oraz łatwą instalację. Jednak to, co najważniejsze z technicznego i aranżacyjnego puntu widzenia, to możliwość montowania w płaszczyźnie płytek na całej długości strefy prysznicowej i dopasowania do pożądanej długości, tj. przycięcia profilu. Takie podejście pozwala zintegrować odwodnienie z płaszczyzną posadzki, co ma szczególnie znaczenie w przypadku wielkoformatowych płytek. Produkt ten otwiera nowe możliwości aranżacyjne i montażowe, także w zakresie personalizacji strefy prysznicowej.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z 2019 rokiem – czego możemy się po Was spodziewać?
Otwarcie nowego zakładu i centrum logistycznego, a co za tym idzie – rozwój eksportu, wzrost mocy produkcyjnych i sprzedaży. Będziemy obecni na targach ISH we Frankfurcie nad Menem – największym międzynarodowym wydarzeniu w branży klimatyzacji, wentylacji, ogrzewania, a także instalacji wodnych i sanitarnych. Nie zabrakło nas także podczas 4 Design Days. W 2019 roku zamierzamy wprowadzić do oferty nowe rozwiązania, będące odpowiedzią na potrzeby rynku.