Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?
Gabriel Krekora-Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu w firmie New Trendy: Analiza rynku jednoznacznie pokazała nam, że rośnie zapotrzebowanie na komunikację w obszarze B2B pomiędzy producentami wyposażenia łazienek oraz architektami. Dlatego też od 2017 roku, w siedzibie naszej firmy w Radomiu, prowadzimy cykliczne szkolenia kierowane do tej grupy klientów. Następstwem tych działań było stworzenie w 2018 roku nowego działu współpracującego właśnie z projektantami i architektami.
Nowopowstała komórka jest odpowiedzią na zmiany rynkowe, napędzane przez wzrost zapotrzebowania na spersonalizowane rozwiązania w aranżacji łazienek. W naszej ofercie znajdują się tzw. produkty na wymiar, które dają architektom szerokie spektrum możliwych rozwiązań w procesie projektowania wnętrz. Gwarantujemy bezpośrednią opiekę naszych wykwalifikowanych specjalistów, a jako miejsce spotkań oferujemy także nasz showroom produktowy. Tutaj w miłej atmosferze i przy smacznej kawie prezentujemy nasze nowoczesne rozwiązania zgodne z aktualnymi trendami.
Ważnym aspektem naszej działalności jest profesjonalna obsługa klientów detalicznych – nie tylko w procesie zakupowym, ale również na etapie posprzedażowym.
Stale analizujemy potrzeby konsumentów, czego rezultatem jest wprowadzenie do naszej oferty możliwości skorzystania z profesjonalnego montażu naszych kabin. Dostrzegając rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi, rozpoczęliśmy cykl specjalistycznych szkoleń skierowanych do instalatorów w całej Polsce. Korzystając z usług naszych certyfikowanych instalatorów klient zyskuje pewność, że produkt będzie spełniał jego oczekiwania zarówno pod względem wizualnym, jak i użytkowym.
Od 2018 roku sukcesywnie rozbudowujemy także nasze strefy New Trendy zlokalizowane w sklepach partnerskich w całej Polsce. Nowoczesny merchandising jest świetnym sposobem na zwrócenie uwagi klienta i zachęcenie go do zakupu naszych produktów, dlatego w 2019 roku zamierzamy kontynuować budowę naszych nowych stref ekspozycyjnych na terenie całego kraju.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Waszej firmy w 2018 roku
Priorytetem w 2018 roku była dla nas przede wszystkim ekspansja na rynku krajowym. Ukoronowaniem obranej strategii biznesowej jest osiągnięcie dwucyfrowego wzrostu sprzedaży wartościowej, co potwierdza zdobycie po raz kolejny nagrody „Gazele Biznesu” –przyznawanej dla najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw w Polsce.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Do takich zjawisk można z całą pewnością zaliczyć czerń, stosowaną w elementach wyposażenia łazienek. O popularności tego trendu świadczy przede wszystkim bardzo duże zainteresowanie klientów kabinami prysznicowymi oraz brodzikami w takiej właśnie kolorystyce. Takie zjawisko nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, ponieważ klasyczna czerń, stosowana w wyposażeniu wnętrz, daje gwarancję ponadczasowej elegancji. Klienci pokochali nowoczesny, minimalistyczny styl, a czerń doskonale wpasowuje się w ten trend.
Jaki jeden swój produkt / nowość wybralibyście jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Rok 2018 upłynął nam pod hasłem „Odkryj urok czerni”. Do naszej oferty wprowadziliśmy kilka kolekcji kabin z czarnymi detalami. Niewątpliwie to kolekcja New Modus Black, będąca odpowiedzią na popularność czerni królującej obecnie w aranżacji łazienek spotkała się z największym zainteresowanej rynku. Warto podkreślić, że kolekcja ta zawiera 12 modeli kabin typu walk in, które w większości można także zamówić w opcji na wymiar. W kolekcji dostępne są również modele kabin w loftowym klimacie, z oryginalnym wykończeniem w postaci kratki i obramowania.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z nowym rokiem – czego możemy się po New Trendy w 2019 roku spodziewać?
W 2018 roku koncentrowaliśmy się na umacnianiu naszej pozycji na rynku krajowym. Natomiast priorytetem na 2019 rok jest dla nas wzrost sprzedaży w obszarze eksportu. Nadszedł więc czas na realizację szerokiego spektrum działań na rynkach zagranicznych. Obecnie jesteśmy na etapie przygotowań do udziału w międzynarodowych targach ISH w Niemczech, MOSBUILD w Rosji oraz BUDPRAGRES na Białorusi. Naszym celem jest promowanie szerokiego portfolio kabin prysznicowych, a także przybliżenie naszym zagranicznym kontrahentom usługi tworzenia spersonalizowanych produktów. Wierzymy, że dzięki ekspansji biznesowej na rynkach zagranicznych utrzymamy dynamikę wzrostu sprzedaży tak, jak miało to miejsce w latach ubiegłych.