W tym roku i tak dotychczas szczupłe grono polskich wystawców targów Cevisama jeszcze bardziej się pomniejszy. Na targach zobaczymy jedynie marki z reprezentujące Grupę Końskie – Ceramikę Color, Ceramikę Końskie i Stargres.
Ale w hiszpańskiej Walencji nie zabraknie innych istotnych graczy hiszpańskiego i europejskiego rynku wyposażenia łazienek i płytek ceramicznych. Wśród nich są np. Aparici, ArtCeram, Azteca, Bathco, Catalano, Emigres, Fiora, Flaminia, Grespania, Keraben, Marazzi, Natucer, Roca Ceramica, Royo Group, Saloni czy Vives.
Na Cevisama 2019 pokaże się w sumie ponad 800 wystawców – większość z Hiszpanii. Producenci będą mieć do dyspozycji powierzchnię wystawienniczą wynosząca ponad 100 000 mkw. Zgrupowani będą w kilku sektorach: płytki ceramiczne, wyposażenie łazienek i kuchni, maszyny, materiały budowlane (cegły, dachówki itp.) oraz fryty, glazury i kolory.
Organizatorzy Cevisama 2019 spodziewają się frekwencji przynajmniej tak dobrej jak ubiegłoroczna. Wtedy targi w Walencji odwiedziło ponad 90 tys. osób. Większość pochodziła z Hiszpanii (80%), resztę stanowili goście międzynarodowi ze 145 krajów. Połowa natomiast zwiedzających spoza Hiszpanii pochodziła z Włoch, Francji, Portugalii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Rosji, Polski, Belgii, Maroka, Algierii, Stanów Zjednoczonych, Indii, Izraela, Ukrainy, Chin i Turcji.
Targom towarzyszyły będą wydarzenia takie jak np. Forum Architektury i Designu „Cevisama Lab”. Jednym z prelegentów Forum będzie szwajcarski architekt i laureat Nagrody Pritzkera Jacques Herzog. Na Cevisama 2019 będzie można również spotkać się z francuskim architektem Dominique Perrault i praktykiem architektury Nieto Sobejano.
Podczas targów zostaną także m.in. przyznane nagrody za najciekawsze stoiska, rozstrzygnięty również zostanie konkurs na projekt innowacyjnego produktu ceramicznego dla architektury.
Zobacz też: Cevisama 2019. Organizatorzy chcą więcej wystawców z Polski