Żyjemy w przestrzeni, która nas niszczy, truje i zabija. Smog stał się już codziennością. Jemy produkty tak dalekie od oryginałów, z których zostały wytworzone, że ich smak i zapach jest sztuczną mieszanką dodatków, ulepszaczy i aromatów. A rynek zalewają produkty marnej jakości, będące kopiami z kopii. Rzesze stylistów, blogerów i wątpliwej wiedzy szamanów bez przerwy bombardują nas nowymi trendami i modami.
Nasza planeta ma ograniczone zasoby.
Jej kondycja zależy od ludzi. Każdy z nas ma wpływ na świat w którym przyszło nam żyć. Projektanci produktów również. Czy Ferdynand Porsche patrzył na trendy i mody jak projektował swój kultowy model Garbusa dla Volkswagena? Nie. To od nas projektantów zależy jakość życia na tej planecie. Każde wdrożenie wymaga przecież energii.
Nie możemy dawać się wkręcać w tworzenie produktów, które niszczą ten świat. Przekonujmy naszych klientów, żeby razem tworzyć mądre produkty.
Produkty, których kształt będzie ponadczasowy, wynikający z dogłębnej analizy funkcji i ergonomii. A proces ich produkcji niech będzie maksymalnie zoptymalizowany i proekologiczny. Niech te produkty codziennego użytku nam służą przez lata.
Gdy o tym myślę, próbuję zerknąć na swoje portfolio.
Wtedy cieszy mnie projekt brodzika Akcent, który zrealizowałem dla firmy Sanitec Koło (obecnie Geberit). Jest dostępny na rynku już od 18 lat i nadal ma się dobrze, nadal pasuje do naszych czasów. Niech wreszcie producenci zaczną reklamować swoje produkty podkreślając ich wartość poprzez wskazanie właśnie tych pozytywnych czynników, które mają wpływ na środowisko. Klienci ich starania docenią.
Nie zaśmiecajmy bylejakością naszej przestrzeni. Tyczy się to każdej sfery naszego życia, nie tylko materialnej.
Tego sobie i Państwu życzę – jeszcze w tym starym 2018 roku.