PRZECZYTAJ MAGAZYN DESIGN/BIZNES nr 3/2018
Od redakcji
Tegoroczna jesień w branży wyposażenia wnętrz jak zwykle obfitowała w ciekawe wydarzenia targowe. Z naszej – łazienkowej perspektywy najważniejsze były oczywiście bolońskie targi Cersaie. Zawsze z wielką uwagą przyglądamy się temu, co pokazują na nich wystawcy. Bo myli się ten, kto uważa, że w segmencie płytek ceramicznych ostatnio nie dzieje się nic wartego szczególnej uwagi. Producenci w Bolonii co roku udowadniają coś zupełnie przeciwnego. Wśród tegorocznych nowości w płytkowym świecie naszą uwagę zwróciły m.in. odważne wzory graficzne oraz produkty imitujące lastryko (zastanawiamy się jak przyjmą się na polskim gruncie).
Ale i na naszym, krajowym podwórku nie brakowało jesiennych wydarzeń, na których nie mogło zabraknąć pasjonatów designu.
Warto w tym miejscu na pewno wspomnieć ciekawą inicjatywę, która zadebiutowała na początku października w stolicy, czyli Mood Concept. To nowe wydarzenie poświęcone oryginalnemu wzornictwu i trendom w aranżacji wnętrz. Gościem specjalnym Mood Concept był Ferruccio Laviani, włoski projektant i dyrektor artystyczny marki Kartell. Byliśmy tam i my – z naszym Forum Łazienka.PRO. Rozmawialiśmy o roli designera w kreowaniu wizerunku marki, a poszukującym inspiracji zwiedzającym nasi goście pokazywali najnowsze trendy w projektowaniu łazienek i nie tylko. Na pewno na Mood Concept pojawimy się również
w przyszłym roku.
Design/Biznes – numer trzeci z Tomem Dixonem na okładce
Jesienią nie można też oczywiście zapomnieć o targach Warsaw Home. Podobnie jak w latach ubiegłych, także w tym roku w Nadarzynie nie zabrakło gwiazd. Najjaśniejszą z nich był Tom Dixon – jedno z najbardziej rozpoznawalnych nazwisk współczesnego designu. Projektuje głównie oświetlenie i akcesoria, ale też wnętrza – w tym łazienkowe. Pamiętamy go również jako autora głośnej instalacji „The Restaurant”, którą stworzył podczas Milan Design Week 2016 wspólnie z marką Caesarstone w XVII-wiecznym mediolańskim kościele. Wywiad z Tomem Dixonem znajdziecie na kolejnych stronach bieżącego numeru. A w nim także: przegląd trendów z Cersaie 2018, motywująca rozmowa z Rahimem Blakiem, niezwykłe prace z pracowni MiserArt, spojrzenie architektów na płytki wielkoformatowe i inspirujące projekty łazienek hotelowych.
Magazyn trafia bezpłatnie do 1500 biur projektowych w całej Polsce.
Chcecie, by przyszłe numery trafiały również do Was? Napisz do nas i podeślij swój adres na redakcja@designbiznes.pl.