Jeśli chodzi o kolor, branża łazienkowa budzi się z głębokiego snu. Od lat osiemdziesiątych najbardziej łazienkowym kolorem była biel. Uważano ją za kwintesencję dobrego smaku. W ciągu ostatnich 20 lat nieco więcej energii łazience dodawały styl rustykalny, miejski minimalizm i drewno. A wraz z pojawieniem się modnych wykończeń w metalicznych wariantach kolorystycznych, staje się coraz bardziej oczywiste, że kolor ma wreszcie szansę na podbicie łazienki.
Wybór kolorów jest tak indywidualny, jak ludzie, którzy wyposażają swoje łazienki. Aby zaprezentować mnogość opcji i najbardziej stylowe kombinacje, specjaliści od trendów Pop Up My Bathroom podczas ISH 2019 zamienią swoją przestrzeń w hali Europa w specjalną wystawę. Kolory pojawią się na ścianach, zdjęciach przedmiotów łazienkowych, które zostaną pokazane w stylowej oprawie.
Stawiamy na kolor w łazience
– Zdecydowaliśmy się wybrać kolor w łazience jako nasz motyw, ponieważ po długiej fazie dominacji bieli ma on bardzo silny wpływ na projektowanie łazienek – mówi Jens J. Wischmann, dyrektor zarządzający Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Sanitarnego [VDS].
Również Frank A. Reinhardt, długoletni szef projektu Pop Up My Bathroom, jest przekonany, że kolor ma dziś większe znaczenie w odniesieniu do urządzeń sanitarnych. – Jeśli chodzi o łazienki, stawiamy na kolor – mówi dziennikarz i specjalista od trendów. – I nie chodzi już tylko o akcesoria. Od jakiegoś czasu widzimy holistyczne koncepcje kolorystyczne dla łazienki – dodaje.
Podczas ISH 2019 aktualne trendy kolorystyczne będą prezentowane na wystawie. Będą również przedmiotem różnych prelekcji na forum Pop Up My Bathroom.
Pop Up My Bathroom
Forum Pop up my Bathroom to inicjatywa Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Sanitarnego (Vereinigung Deutsche Sanitärwirtschaft e.V. [VDS]) i Messe Frankfurt. Stanowi platformę współpracy dla architektów, projektantów łazienkowych, projektantów wnętrz i dziennikarzy. Ma na celu zbadanie i zilustrowanie, jakie możliwości estetyczne i funkcjonalne może zaoferować łazienka. Z jednej strony daje to ekspertom szansę poznania nowych rozwiązań, z drugiej strony ma na celu przekształcenie opracowywanych projektów w obrazy, które będą zrozumiałe na całym świecie.
Fot. otwierające: kolaż zdjęć marek (od lewej) Laufen, Dornbracht, burgbad, Duravit
Zobacz też: Wystawcy ISH 2019 – kogo z Polski zobaczymy we Frankfurcie?