Konkurs Roca One Day Design Challenge to pomysł marki Roca, który stawia wyzwanie stworzenia oryginalnych rozwiązań i innowacyjnych koncepcji do przestrzeni łazienkowej. A na realizację projektu uczestnicy mają tylko jeden dzień. Konkurs przeznaczony jest dla studentów wzornictwa i architektury, młodych profesjonalistów, którzy nie ukończyli 30 roku życia. Odbędzie się 26 stycznia 2019 r. podczas targów 4 Design Days.
Zadanie konkursowe będzie dotyczyło przestrzeni łazienkowej, a założenia zostaną ogłoszone rano w dniu konkursu. Największym wyzwaniem dla uczestników będzie presja czasu. Każdy uczestnik będzie mógł projektować sam lub w grupie (max. 2 osobowej). Najważniejszymi kryteriami, którymi będą się kierować członkowie jury oceniający projekty są: oryginalność, design i walory użytkowe koncepcji.
Wyjątkowe jury
W skład jury konkursowego drugiej edycji Roca One Day Design Challenge w Polsce wejdą profesjonaliści i osobistości ze świata architektury i designu: Jerzy Wuttke – projektant, nauczyciel akademicki, prof. ASP Katowice, były przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Agnieszka Kaczmarska – prezes SARP Katowice, architekt, Krzysztof Chróścielewski – projektant, nauczyciel akademicki, prof. ASP Łódź, Robert Konieczny, architekt, założyciel pracowni KWK Promes, ośmiokrotnie nominowany do nagrody fundacji Miesa van der Rohe, konsultant fundacji, Joanna Dec Galuk – marketing manager grupy Roca w Polsce.
Rejestracja
Swój udział w konkursie można zgłaszać za pomocą strony www.onedaydesignchallenge.net. Rejestracja online potrwa do 23 stycznia 2019. Uczestnicy, będą mogli także zarejestrować się osobiście na miejscu w dniu konkursu.
Nagrody
Pierwsza nagroda w II polskiej edycji konkursu to 1000 euro, druga – 700 euro, trzecia – 400 euro. Jury może też przyznać dodatkową nagrodę fundacji We Are Water w wysokości 400 euro za projekt, który w ciekawy sposób zaakcentuje tematykę zrównoważonego rozwoju.
Trochę historii
Konkurs ma charakter międzynarodowy. Pierwsza edycja odbyła się w Hiszpanii w 2012 r., ale celem konkursu jest ekspansja międzynarodowa. W 2018 roku konkurs odbył się w 14 miastach na całym świecie.