Co roku Robert Sieńko w Hotelu Ossa pod Rawą Mazowiecką gromadzi zespół ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pasją. Mniej lub bardziej bezpośrednio próbując nadać ton rozwoju marketingu w branży łazienkowej. Tegoroczny zestaw prelegentów jednak nie tylko prezentował bardzo wysoki i wyrównany poziom. Dostarczona przez nich wiedza nadaje się do szybkiego i natychmiastowego wdrożenia. A działać trzeba, i to szybko. Czy eksperci od marketingu odrobią lekcje?
Jak się zmienia komunikacja B2B i B2C
Wydarzenie rozpoczęły prezentacje pokazujące ewolucję współczesnego klienta branży łazienkowej oraz wyzwania jakie w związku z tym stają przed ekspertami od promocji.
Wiktor Łyczko i Łukasz Kosuniak z B2B Power Group opisali zadania wyrastające dziś przed marketingiem B2B. To nie tylko konieczność nowych aktywności związanych ze zmianą struktury wiedzy i świadomości klienta czy innowacyjnymi narzędziami komunikacji. To także wiele możliwości dla firm, które chcą pozyskiwać nowych odbiorców i bardziej angażować już istniejących. Koniecznie jest tylko zrozumienie aktualnych potrzeb klienta i zintegrowane oraz planowe działanie.
Z kolei Anna Kowalska, dyrektor marketingu Kuchinox oraz autorka bloga “Lejdi in the remont” opowiedziała o roli kobiet w projektowaniu i przeprowadzaniu remontów. Z jej doświadczeń wynika, że to coraz ważniejsza i świadoma swojej siły oraz potrzeb grupa odbiorców. Anna opowiadała o potrzebach i wyzwaniach przed jakimi stają kobiety podejmujące się pracy nad swoim (domowym) wnętrzem.
Masz konto na LinkedIn?
Kolejne trzy wystąpienia ułożyły się niemal w praktyczny kurs. Prelegenci pokazali możliwości pozyskiwania klientów i budowania wizerunku poprzez angażujące treści oraz aktywność w mediach społecznościowych. Zwłaszcza na LinkedIn.
Marta Smyrska, autorka pierwszego w Polsce poradnika poświęconego wykorzystaniu LinkedIn, wprowadziła uczestników w świat tego portalu. Jak się bowiem okazuje, o ile inne branże chętnie i aktywnie pozyskują klientów i komunikują się w tym serwisie, branża łazienkowa czyni to jeszcze niechętnie.
Z energią i zaraźliwym entuzjazmem o drodze do sukcesu i sprzedaży poprzez media społecznościowe opowiadał Rahim Blak. Ceniony szkoleniowiec nie tylko na konkretnych przykładach pokazał, jak sam zbudował swój sukces. Wielką zaletą jego prezentacji było oswojenie i pokazanie, że technologia usprawnia prowadzenie firmy i budowanie relacji. Nie zaś – jak wielu sądzi – je zabija i ochładza. Mieliśmy okazję przeprowadzić wywiad z Rahimem – ukaże się on w najbliższym wydaniu Design/Biznes.
Na zakończenie tego bloku Dariusz Borowski z Business Edge pokazał jak wygląda dziś proces generowania i promowania treści o wysokiej jakości. Treści, które nie tylko docenią klienci, ale też będą dla nich cennym źródłem wiedzy oraz pozytywnie wpłyną na wizerunek marki.
Trochę przykrości
Jak w swoim linkedinowym (a jakże!) podsumowaniu napisał Robert Sieńko (organizator konferencji):
Tak wielu przykrych słów branży wyposażenia łazienek już dawno nikt nie powiedział. Świetni wykładowcy elegancko, z wdziękiem, w białych rękawiczkach, przez bite 8h pokazywali czego marketingowcy z tej branży jeszcze nie robią, a powinni. Ile frontów jest jeszcze nie otwartych, ile czeka zagrożeń.
Miałem w tym swój udział. Prezentacja „Wyzwania marketingu” to było subiektywne, ale poparte analizą – rynku, tematów, trendów, opinii – spojrzenie na wyzwania, które czyhają za rogiem. I na które, mam wrażenie, większość firm nie jest przygotowana. A czeka nas poważna rozmowa na temat troski o środowisko, kwestie pracownicze czy społeczną odpowiedzialność. Istotna będzie też troska o atrakcyjność branży łazienkowej w oczach konsumenta. Jak działać w tych obszarach? O tym mówiłem na konferencji. Na początku 2019 roku ukaże się raport, który wybrane kwestie z naszego wystąpienia będzie poruszał.
Na zakończenie czekała nas – jak zawsze od lat ciekawa i wyczekiwania – prezentacja Marcelina Matusiaka. Ten bez skrupułów rozprawił się z paroma mitami i tradycjami handlu w branży wyposażenia wnętrz. Nie tylko wytknął braki w wiedzy i intuicyjną, a nie popartą danymi, aktywność wśród producentów i przedstawicieli handlu. Marcelin Matusiak poddał także w wątpliwość wartość pewnych struktur od lat obowiązujących w dystrybucji wyposażenia łazienek. Wiele tematów wymaga poważnego namysłu.
Kolejna konferencja – za rok. Będziemy informować o jej programie.