Trzecia edycja Forum ŁAZIENKA.PRO odbyła się 20 października w Warszawie. W sobotnie przedpołudnie zaprosiliśmy na spotkanie z dobrym wzornictwem i ekspertami. Jedenastu prelegentów podzieliło się z uczestnikami Forum pogłębionym i eksperckim spojrzeniem na tajniki łazienkowego designu.
Potrzebujemy dobrego marketingu
Wydarzenie rozpoczął panel dyskusyjny o roli twórcy i designera w rozwoju marki. Do rozmowy zaprosiliśmy Patryka Kaczanowskiego (projektanta marki Ceramstic), Marcina Jędrzaka (projektanta w Jędrzak Design), Michała Łoja (Product Design Managera w Deante) i Magdalenę Musiał (Product Design Managera w Marmorin Design Studio). Spotkanie poprowadził Arkadiusz Kaczanowski (redaktor naczelny portalu Design/Biznes).
Dyskusja poświęcona była zarówno ewolucji jakości polskich produktów do łazienek, jak i zmianom zachodzącym w firmach. Pytaliśmy czy polskie marki inwestują więcej w design, niż miało to miejsce jeszcze parę lat temu.
Jak zgodnie zauważają dyskutanci – firmy coraz więcej środków i energii przeznaczają na ten segment swojej działalności. Trzeba podkreślić, że doceniamy odpowiednio już znaczenie wzornictwa. A jego jakość jest na najwyższym poziomie. Na tym polu możemy śmiało rywalizować z zagranicznymi potentatami – co udowadniają kolejne nagrody. Problem stanowi póki co marketing. Działy promocji nie mają środki i pomysł jak np. zachodnich konsumentów przekonać, że polski produkt jest równie dobry, co niemiecki czy włoski.
Wykłady ekspertów
Po dyskusji przyszedł czas na serię wykładów. Monika Gibes, pasjonatka wzornictwa, blogerka i autorka fachowych publikacji, specjalistka od płytek ceramicznych w firmie Maxfliz, bardzo interesująco opowiedziała, skąd się biorą wzory płytek ceramicznych i jak wygląda ich droga od linii produkcyjnej na rynek. Monika od lat z pasją pisze o tym segmencie rynku i podczas jej wykładu można było zrozumieć jak, wbrew pozorom, zaawansowanym wzorniczo produktem jest płytka.
Marcin Pietrzyk, szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem, właściciel i projektant w firmie PGM, z pasją opowiadał jak ewoluują narzędzia i rozwiązania technologiczne. To one wspomagają, albo będą wspomagać, projektantów w ich pracy. Wirtualna rzeczywistość, rzeczywistość poszerzona czy mixed realitty to nie pieśń przyszłości, ale coś co już jest wykorzystywane przez designerów i architektów wnętrz w pracy z klientem i nad koncepcjami.
Magdalena Musiał, Product Design Manager w Marmorin Design Studio, wprowadziła nas za kulisy pracy w jednym z najbardziej kreatywnych zespołów projektowych w Polsce. Opowiadała o ideach i organizacji studia marki Marmorin. Firma, która realizuje projekty wanien czy umywalek na rynki zagraniczne, swój sukces zawdzięcza m.in. świetnie zorganizowanej i pełnej talentów grupie projektantów. Dzięki Magdzie mogliśmy zrozumieć jak działa.
Twoja lepsza łazienka
Dwa kolejne wykłady były zorganizowane z myślą o konsumentach i osobach urządzających łazienki. Także świeżo upieczeni adepci sztuki projektowania znaleźli coś dla siebie.
Małgorzata Górska-Niwińska z Pracowni Architektonicznej MGN, opowiadała o podstawach i głównych ideach przy projektowaniu łazienek.
Z kolei Agnieszka Buczkowska-Korlińska z INTER-ARCH – Architekci uchyliła rąbka tajemnicy z pracy nad wnętrzami rezydencjalnymi – łazienkami wyrafinowanymi i wykraczającymi poza standard.
Na zakończenie spotkania wróciliśmy do rozmowy o projektowaniu produktów. Mateusz Kuo Stolarski architekt i współwłaściciel pracowni Tamizo, opowiedział o swojej pracy nad kolekcją „On the edge” dla marki minimall.one. Na czym polega autorska koncepcja produktów do łazienek i kuchni, która powstała na deskach łódzkiej pracowni? Uczestnicy Forum ŁAZIENKA.PRO na Mood Concept 2018 mogli od podstaw zobaczyć jak wygląda praca nad wyposażeniem łazienek.
Forum ŁAZIENKA.PRO na Mood Concept 2018 – spotkanie z jakością
Warszawskie Forum ŁAZIENKA.PRO odbyło się podczas pierwszej edycji Mood Concept. To wydarzenie na którym prezentowane są wnętrza i wzornictwo bez jakościowych kompromisów: lista wystawców potwierdzana została przez Stowarzyszenie loveOriginal. Wśród wystawców znalazły się najbardziej renomowane marki. Butikowy charakter wystaw, spotkania z ekspertami świata architektury i designu – to wyróżniało debiutancką edycję wydarzenia. Gwiazdą wydarzenia był dyrektor artystyczny marki Kartell – Ferruccio Laviani.
W 2018 roku odbyły się trzy edycje Forum – podczas targów Instalacje (dla branży łazienkowej), targów Invest Hotel (dla branży hotelowej) oraz Mood Concept (dla konsumentów i architektów). Wszystkie spotkania zorganizowała redakcja Design/Biznes oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Zapraszamy na kolejne wydarzenia już w 2019 roku.
Szczegóły wkrótce na www.lazienka.pro.
ORGANIZATORZY