Po 20 latach obecności w Polsce firma Hansgrohe przeniosła się ze swojej dotychczasowej siedziby w Tarnowie Podgórnym koło Poznania do Warszawy. Zmiana lokalizacji biura wiąże się – jak mówią nam w polskim oddziale – z dynamicznym rozwojem firmy na rynku. Firma w nowym miejscu działa już od końca ubiegłego roku, ale proces przeprowadzki oczywiście musiał potrwać. W lipcu oficjalnie otwarto nową siedzibę i showroom marki.
– W biurze codziennie spotyka się cały zespół, który współtworzy wizerunek firmy w polskiej odsłonie. Doceniam wartość dobrego wzornictwa zarówno w kontekście przedmiotu jak i przestrzeni, która nas otacza. Zależało mi na tym, aby mój polski zespół miał jak najlepszy komfort pracy. Hala Koszyki jest w moim przekonaniu idealnym zapleczem dla dynamicznych działań biznesowych i powstawania nowych konceptów – uważa Robert Kamiński, Dyrektor Regionu Europa Północno – Wschodnia Hansgrohe SE oraz Prezes Zarządu Hansgrohe w Polsce.
Hansgrohe w Hali Koszyki – także showroom
W nowej siedzibie oprócz biur znajduje się ekspozycja produktów hansgrohe oraz AXOR. Projekt części ekspozycyjnej zrealizowała Maja Ankiersztajn, architekt oraz Jan Ankiersztajn, absolwent Design Academy Eindhoven.
Głównym zamysłem ekspozycji jest umieszczenie armatury w logicznej formie przestrzennego archiwum. Twórców inspirował duch małej manufaktury w Schiltach, sięgający początków firmy Hansgrohe.
– Najważniejszym zadaniem jest skierowanie uwagi na produkt. Zdecydowaliśmy się na jego oprawę w proste ramy, tworząc wspomnienie magazynu w niemieckim Szwarcwaldzie. Stąd wybór naturalnych, surowych materiałów, które dobrze korespondują z przemysłowym charakterem wnętrza odbudowanej Hali Targowej Koszyki. Z szacunku dla charakteru i klimatu otoczenia zrezygnowaliśmy z interaktywnych sposobów prezentacji na rzecz prawdziwego doświadczenia jakości produktu. W pełnej życia przestrzeni publicznej stworzyliśmy enklawę porządku i spokoju zachęcającą do spotkania – mówią o swoim projekcie Autorzy.
Na ekspozycji można obejrzeć wiele modeli armatury i pryszniców marki hansgrohe oraz AXOR, a także nowy asortyment kuchenny czyli zlewozmywaki i baterie kuchenne hansgrohe. Osobiście można przekonać się o aksamitnej miękkości nowego strumienia Powder Rain.
Rafał Majka ma swój kącik
Jest też miejsce dedykowane kolarskiej pasji, gdzie – w sposób nieoczywisty – wyeksponowany został m.in. rower, na jakim Rafał Majka i pozostali zawodnicy z drużyny kolarskiej BORA-hansgrohe wystartują w tym roku podczas Tour de France.
– Chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym zarówno nasi goście, klienci jak i pracownicy będą się dobrze czuli. Zapraszamy na dobrą kawę i chwilę spokojnej rozmowy. Atmosfera w jakiej goście będą doświadczali naszych produktów jest dla nas kluczowa – podkreśla Robert Kamiński.
Nowa incjatywa – Campus Hansgrohe
W nowej siedzibie zainicjował swoją działalność Campus Hansgrohe, w którym będą odbywały się różnego rodzaju warsztaty, spotkania i eventy, przeznaczone zarówno dla gości z zewnątrz jak i dla pracowników firmy. Pisaliśmy o tym jakiś czas temu.
Jako pierwsze odbyły się w Campusie wewnętrzne warsztaty z Kasią Bem. Autorka bestselleru „Happy detoks” podpowiadała jak obudzić w sobie pasję do zdrowego, ekologicznego stylu życia i przekonywała, że każda cezura może być dobrym pretekstem do podjęcia wyzwania W przestrzeni biura jest też miejsce na sztukę. Znalazła tu swoje miejsce – specjalnie z myślą o niej zaprojektowana -seria prac Edgara Bąka, będąca graficzną opowieścią o Wodzie płynącej przez Warszawę.
Hala Koszyki przez lata wpisała się w warszawski krajobraz Śródmieścia i – po chwilowej nieobecności – dzięki współpracy pracowni JEMS Architekci z firmą Griffin Real Estate wróciła w nowej odsłonie, aby za sprawą obecnych lokatorów pisać kolejny rozdział historii.