Jest kolorowy, jest śmiały, jest inny. I dlatego właśnie budzi zainteresowanie. India Mahdavi dla Bisazza Bagno stworzyła niezwykłą kolekcję. Zobaczcie!
Kilka lat temu miałam przyjemność odwiedzić Museum of Bathing Culture znajdujące się w siedzibie Hansgrohe w Schiltach. To niezwykle ciekawa ekspozycja pokazująca historię kultury łazienkowej w Europie na przestrzeni XX wieku. Niektóre eksponaty naprawdę robią wrażenie. I to nie tylko dlatego, że części z nich trudno było szukać w rzeczywistości powojennej Polski. Bardzo dobrze zapamiętałam np. prysznic-obręcz nakładany przez głowę na ramiona – zapobiegający zmoczeniu głowy. Albo kompaktową zabudowę, w której pod konsolą z umywalką ukryto wysuwaną wannę. No i kolory – butelkową zieleń, karminową czerwień, pomarańcz, białe fugi przy barwnych płytkach… Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ właśnie z ekspozycją we wspomnianym muzeum kojarzy mi się najnowsza kolekcja marki Bisazza Bagno.
Tak, jak mi się podoba
Bisazza Bagno nie idzie na kompromisy jeśli chodzi o wzornictwo produktów. Bo nie musi. To ekskluzywna marka, w której uznani projektanci – wśród których są m.in. Jaime Hayon, Nendo, czy Marcel Wanders – mogą powiedzieć, co myślą o łazience i jak chcą, by wyglądała. Podobnie jest z najnowszą kolekcją The Mahdavi Concept zaprojektowaną przez francuską projektantkę Indię Mahdavi. Bisazza pokazała ją podczas kwietniowego Milan Design Week.
Oczyszczenie przez kolor
Nikt tu nie ukrywa, że w projekcie tym chodzi w pewnym stopniu o zabawę. Na kolekcję składają się: umywalka Splash, bateria Bling, szafka podumywalkowa Slam, wanna Plouf i lustro Wow. Nazwy każdego z nich odsyłają nas wprost do estetyki komiksu. Do tego miękkie, zaokrąglone, dość masywne formy i wyraziste barwy: pistacjowa, truskawkowa i jagodowa. Trudno uciec od skojarzeń, że właśnie gdzieś to już widzieliśmy – w czasach, kiedy komiksy Marvela święciły swoje największe triumfy.
– W przypadku tej współpracy z Bisazza, zmieniłam standardową łazienkę w bańkę koloru i humoru. Jest to jak antidotum na kliniczny minimalizm tego wnętrza. Trzy odcienie – jagodowy, truskawkowy i pistacjowy – są hołdem dla radości i zabawy. Ta łazienka jest jak zabawka, jak pośrednik w zmysłowym doświadczeniu oczyszczenia przez kolor – mówi India Mahdavi.
Uzupełnieniem kolekcji łazienkowej jest nowy wzór mozaiki – Pinstripe, dostępny w trzech wariantach kolorystycznych. W całościowej koncepcji The Mahdavi Concept ma on stanowić harmonijny kontrapunkt dla falistych, miękkich kształtów umywalki, wanny i lustra.
India Mahdavi – kim jest projektantka?
To francuska projektantka pochodzenia angielsko-perskiego. Nazywana jest często królową koloru. I właśnie odważne jego stosowanie, elegancja i nierzadko otwarcie popowa estetyka, to jedne z cech charakterystycznych projektów Indii Mahdavii. Aktywność jej studia obejmuje architekturę, wnętrza, projekty mebli i przedmiotów użytkowych. Najbardziej zasłynęła jednak z projektów hoteli i restauracji na całym świecie.
fot. Bisazza Bagno, www.bisazza.com