Targowe stoisko to wizytówka marki. Powinno kreatywnie prezentować produkty, nawiązywać do aktualnych trendów – tak by wzmacniać pozycję brandu. Na targach iSaloni nie brakowało stoisk, które zachwycały zwiedzających. My postanowiliśmy wyróżnić najciekawsze stoiska Salone Bagno 2018, czyli łazienkowe.
Nasze wyróżnienia za najciekawsze stoiska Salone del Bagno 2018 trafiają do marki amerykańskiej, włoskiej i szwajcarskiej – co warto zaznaczyć. W gronie laureatów znalazły się firmy z różnych zakątków świata – mimo iż znakomitą większość wystawców Salone Bagno 2018 stanowiły firmy włoskie.
Kąpielowa sztuka
Miejsce 3 przyznajemy stoisku amerykańskiej marki Graff. Zaprojektowała je pracownia Dcube.swiss – w duchu zgodnym z koncepcją marki zatytułowaną „Art of Bath” zainaugurwaną w 2016 roku. Stoisko prezentuje portrety stworzone przez wiedeńskiego fotografa Inge Pradera zainspirowane arcydziełami Klimta, takimi jak Beethoven Frieze (1902) i Danae (1907). Ilustracje przywołują senne i delikatne postacie, które splatają się w uściskach i pocałunkach, tworząc zmysłowe obrazy.
Domowa terapia
Miejsce drugie przyznajemy stoisku włoskiej marki Gessi zrealizowanemu przez firmę La Bottega. To stoisko odzwierciedlało realizację idei domu – taką jak ją pojmuje Gessi. Dom jest komfortową przestrzenią osobistą, w której odpoczywają nasze zmysły i emocje – w kontakcie z naturą i pięknym wyposażeniem. Kwintesencja włoskiego stylu.
Filozofia marki
A najbardziej spodobało się nam stoisko szwajcarskiej marki Laufen, która w tym roku na potrzeby prezentacji swoich produktów w Mediolanie wezwała specjalne wsparcie. Szwajcarscy architekci Gabrielle Hächler i Andreas Fuhrimann ze studia AFGH stworzyli koncepcję wystawy odzwierciedlającą filozofię szwajcarskiego brandu.
Hächler i Fuhrimann czerpali swoją pierwszą inspirację z filmu wizerunkowego Laufena i wizyty w zakładzie produkcyjnym, gdzie zwrócili uwagę na połączenie tradycyjnego rzemiosła z awangardową technologią. To właśnie ta estetyka wyraża się w designie stoiska.
Zewnętrzna strona stoiska ilustruje zatem na proces produkcyjny, znaki przy głównym wejściu mówią o historii rzemiosła, formy odlewnicze tu zastosowane mają jakość współczesnych rzeźb i odnoszą się do know-how niezbędnego do produkcji i projektowania przedmiotów codziennego użytku.
Wewnątrz stoiska mieści się atrium, z którego można uzyskać dostęp do czterech kolejnych sal ekspozycyjnych. Są one zaprojektowane w różnych kolorach, ponieważ według Hächler i Fuhrimann „kolory biały (Kartell) i jasnoniebieski (Sonar) tworzą świeży współczesny efekt przestrzenny, podczas gdy niebieski królewski (The New Classic) i ciemnobrązowy/zielony (Val) tworzy efekt raczej tradycyjny, szlachetny”.
Dzięki kontrastowi między szorstką estetyką przemysłowych zakładów produkcyjnych a eleganckim stylem ekspozycyjnych sal architekci tworzą relację między sztuką i architekturą, która odzwierciedla charakter marki Laufen.
Nagrody organizatorów
Najlepsze stoiska Salone del Mobile wyłonił też organizator targów – w konkursie Salone del Mobile.Milano Award. Tu niestety zabrakło firm łazienkowych wystawiających się na Salone Bagno. Ale czujemy się zobowiązani pokazać laureatów – jako inspirujący przykład dobrych praktyk. Trzy marki otrzymały równorzędne nagrody.
CC-TAPIS – za doskonałą prezentację produktów, czyli dywanów. Tradycyjne rzemiosło spotyka sztukę by stworzyć sugestywną i wciągającą atmosferę.
MAGIS – marka zaprezentowała produkty jako małe miasteczko inspirowane twórczością Andrei Palladio, z odniesieniami do innych włoskich wizjonerów jak Giorgio De Chirico i Aldo Rossi. Wg jury stoisko Magis to świetny przykład środowiska miejskiego.
SANWA COMPANY – zgodnie z opinią jury, wśród wszystkich szaleństw i emocji Salone del Mobile stoisko Sanwa jest jak powiew świeżego powietrza. Czyste, minimalistyczne. Produkty mówią same za siebie.