Superbrands od 12 lat nagradza najsilniejsze marki funkcjonujące na naszym rynku. O ich wyborze decydują konsumenci badani przez organizację. Kluczowe kryterium brane pod uwagę podczas badania to polecanie marki, które wyraża zaufanie i uznanie jakości.
Organizacja Superbrands jest niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Funkcjonuje od ponad 20 lat na całym świecie, a od 12 w Polsce.
Opinie konsumentów
Wyróżnienia przyznawane są wyłącznie w oparciu o opinie konsumentów zebrane w niezależnym badaniu rynku realizowanym przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Badanie realizowane jest co roku. W ramach badania konsumenckiego realizowanego przez ARC Rynek i Opinia na łącznej próbie ponad 10 tysięcy respondentów, określany jest indeks siły marki. Indeks jest różnicą polecania i odradzania marki.
Najwyżej ocenione marki w każdej kategorii otrzymują tytuł Superbrands (marki z indeksem powyżej 70% średniej z indeksu top3 marek w kategorii). Najwyżej ocenione marki stworzone w Polsce otrzymują tytuł Superbrands Polska Marka (marki z indeksem powyżej 30% średniej z indeksu top3 marek w kategorii). Minimalna znajomość marki to 35%.
Badanie konsumenckie na potrzeby edycji 2018 zrealizowane zostało we wrześniu 2017 r., metodą CAWI, na próbie N=10 037 przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia i obejmie prawie 2 000 marek konsumenckich. Wyniki badania są ważone do struktury populacji pod względem płci i przedziału wiekowego.
A oto wyniki badania Superbrands 2018 w „łazienkowych”
W badaniu Superbrands 2018 w kategorii „Remont i wykończenie domu (armatura sanitarna i grzejniki)” badane marki to Armatura Kraków, Deante, Delfin, Ferro, Franke, Geberit, Grohe, Hansgrohe, Instal-Projekt, Keller, Kludi, Purmo, Teka, Vaillant. Tytuł Superbrand 2018 wg indeksu siły marki przypadł marce Geberit (0,21), Vaillant (0,16) oraz Franke (0,15).
W badaniu Superbrands 2018 w kategorii „Remont i wykończenie domu (ceramika sanitarna)” badano marki Aquaform, Ceramika Paradyż, Cersanit, Koło, Opoczno, Roca, Sanplast, Tubądzin, Villeroy&Boch. Tytuł Superbrand 2018 przypadł marce Koło (0,44) oraz Cersanit (0,43). Tytuł Superbrand Polska Marka 2018 przypadł markom Ceramika Paradyż, Opoczno i Tubądzin.
zdjęcie otwierające: X Gala Superbrands
1 komentarz
Comments are closed.