Firma Hansgrohe Polska w grudniu przeprowadza się do Warszawy. Nowa siedziba Hansgrohe Polska mieści się w warszawskiej Hali Koszyki. Zmiana lokalizacji biura wiąże się z dynamicznym rozwojem firmy na polskim rynku.
Po 20 latach obecności w Polsce firma Hansgrohe przenosi się ze swojej dotychczasowej siedziby w Tarnowie Podgórnym koło Poznania do Warszawy. Miejsce zostało wybrane ze szczególną starannością.
– W biurze codziennie spotyka się cały zespół, który współtworzy wizerunek firmy w polskiej odsłonie. Doceniam wartość dobrego wzornictwa zarówno w kontekście przedmiotu jak i przestrzeni, która nas otacza. Zależało mi na tym, aby mój polski Zespół miał jak najlepszy komfort pracy. Hala Koszyki jest w moim przekonaniu idealnym zapleczem dla dynamicznych działań biznesowych i powstawania nowych konceptów – uważa Robert Kamiński, dyrektor regionu Europa Północno-Wschodnia Hansgrohe SE oraz Prezes Zarządu Hansgrohe w Polsce.
Duch manufaktury
W nowej siedzibie firmy znajdzie się ekspozycja produktów hansgrohe oraz AXOR. Projekt części ekspozycyjnej realizuje Maja Ankiersztajn, architekt oraz Jan Ankiersztajn, ubiegłoroczny absolwent Design Academy Eindhoven.
– Głównym zamysłem ekspozycji jest umieszczenie ekskluzywnej armatury w logicznej formie przestrzennego archiwum. Inspirował nas duch małej manufaktury w Schiltach, sięgający początków firmy Hansgrohe. Najważniejszym zadaniem jest skierowanie uwagi na produkt. Zdecydowaliśmy się na jego oprawę w proste ramy, tworząc wspomnienie magazynu w niemieckim Szwarcwaldzie. Stąd wybór naturalnych, surowych materiałów, które dobrze korespondują z przemysłowym charakterem wnętrza odbudowanej Hali Targowej Koszyki. Z szacunku dla charakteru i klimatu otoczenia zrezygnowaliśmy z interaktywnych sposobów prezentacji na rzecz prawdziwego doświadczenia jakości produktu. W pełnej życia przestrzeni publicznej stworzyliśmy enklawę porządku i spokoju zachęcającą do spotkania – mówią o swoim projekcie Autorzy.
Eventy i spotkania
W przyszłości w nowej siedzibie Hansgrohe będą się odbywały różnego rodzaju wydarzenia o charakterze kulturalno-edukacyjnym, eventy kulinarne, artystyczne oraz spotkania z zawodnikami drużyny BORA-hansgrohe.
– Chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym zarówno nasi goście, klienci jak i pracownicy będą się dobrze czuli. Będzie dobra kawa, cicha muzyka w tle i możliwość spokojnej rozmowy. Atmosfera w jakiej goście będą doświadczali naszych produktów jest dla nas kluczowa – podkreśla Robert Kamiński.
W przestrzeni biura znajdzie się miejsce dedykowane kolarskiej pasji, gdzie – w sposób nieoczywisty – wyeksponowany zostanie m.in. rower, na jakim jeździ Rafał Majka i pozostali zawodnicy z drużyny BORA-hansgrohe.
Nie zabraknie też miejsca na sztukę. Edgar Bąk, specjalnie z myślą o tej przestrzeni, zaprojektował serię prac będących graficzną opowieścią o Wodzie płynącej przez Warszawę i związanych z nią legendach.
Hala Koszyki przez lata wpisała się w warszawski krajobraz Śródmieścia i – po chwilowej nieobecności – dzięki współpracy pracowni JEMS Architekci z firmą Griffin Real Estate wróciła w nowej odsłonie, aby za sprawą obecnych lokatorów pisać kolejny rozdział historii.