Na tegorocznych targach ISH Ideal Standard pokazał odświeżone logo i wiele nowych produktów. Jak mówi dyrektor generalny firmy, ta wystawa to kamień milowy w rozwoju firmy, która to w najbliższym czasie skoncentruje się na inwestycjach w trzy konkretne obszary: technologię produkcji, innowacje produktowe oraz obsługę klienta, ze szczególnym naciskiem na narzędzia cyfrowe.
Zmiany demograficzne, potrzeba lepszego wykorzystania naturalnych zasobów czy nasilająca się digitalizacja życia to globalne megatrendy, które wymagają wg Ideal Standard bardziej holistycznych rozwiązań w łazience. Connected Intelligence – to nowa strategia firmy Ideal Standard odpowiadająca na te potrzeby. Firma stawia na produkty racjonalniej wykorzystujące wodę, łatwiejsze w instalacji, bardziej trwałe, innowacyjne.
Strategię tę realizuje w praktyce podejmując największe od 10 lat inwestycje. Znaczne fundusze przeznacza na rozwój w trzech obszarach: technologii produkcji i zwiększenia zdolności produkcyjnych, innowacji produktowych oraz obsługi klienta, ze szczególnym naciskiem na narzędzia cyfrowe, takie jak technologia modelowania informacji o budynku (Building Information Modeling – BIM).
Ideal Standard na ISH 2017
Na tegorocznych targach ISH Ideal Standard pokazał nową identyfikację wizualną marki, która ma odzwierciedlać ideę Connected Intelligence. Dwa wzajemnie powiązane pierścienie są też symbolem połączenia marki z jej profesjonalnymi klientami – architektami i instalatorami – na których Ideal Standard stawia szczególnie.
Firma pokazała też sporo nowych rozwiązań produktowych:
– armaturę bezdotykową Intellimix, dostarczającą również mydło, oszczędzającą ponad 50% wody i mydła:
– baterię Markwik 21+, która w połączeniu z ceramiką Contour 21+ redukuje rozprzestrzenianie się bakterii w obiektach ochrony zdrowia, zmniejszając rozpryskiwanie wody o ponad 90%:
– serię ceramiczną Connect Air z bezkołnierzową technologią spłukiwania Aquablade®;
– kolekcję umywalek Ipalyss ™, w której zastosowano najnowszą innowację firmy Ideal Standard, ultracienki materiał ceramiczny Diamatec:
– Tegoroczne targi ISH są wyjątkowe. To kamień milowy w ewolucji naszej firmy. Prezentujemy naszą długoterminową strategię i naszą nową identyfikację, która wyraża to, co reprezentujemy jako firma. Nasza droga rozwoju jest jasna. Jej podstawą są znaczące inwestycje w rozwój, koncentracja na potrzebach naszych profesjonalnych klientów i promowanie innowacji dzięki Connected Intelligence. Jestem także wdzięczny za zaufanie i wsparcie ze strony naszych inwestorów, którzy naszej przyszłości są równie pewni jak my i zapewnili dodatkowe fundusze na rozwój firmy – powiedział Torsten Türling, dyrektor generalny Ideal Standard International.
Ceramika i nie tylko
Firma Ideal Standard International, europejski producent produktów łazienkowych (marki Ideal Standard, JADO, Porcher, Armitage Shanks, Ceramica Dolomite i Vidima) posiada 18 zakładów produkcyjnych w Europie i w Egipcie.
Ta międzynarodowa firma z główną siedzibą w Brukseli, w 2016 roku odnotowała wzrost przychodów o 13 mln euro (+ 1,8%) w odniesieniu do roku 2015. Łączne przychody wyniosły 739 mln euro.
Segment wyrobów ceramicznych, który stanowi 38,9% łącznych przychodów, wzrósł o 5,2% (+ 10,4% według stałych kursów walut) do 287,6 mln euro – dzięki sprzedaży w Niemczech, we Włoszech, Francji i regionie Bilskiego Wschodu / Afryki Północnej.
Segment armatury pozostał na stabilnym poziomie 260,1 mln euro (35,2% przychodów ogółem), natomiast segment Bathing & Wellness odnotował spadek przychodów o 5,7% (101,8 mln euro, 13,8% przychodów ogółem). Przychody w segmencie mebli i akcesoriów wzrosły o 6%, do 89,5 milionów euro.
Europa jest największym rynkiem grupy, a Wielka Brytania, Niemcy, Włochy i Francja to 65,7% łącznych przychodów w 2016 r.