Mieliśmy ogromną przyjemność skorzystać z uroków letniej aury i na zaproszenie marki Cersanit wybraliśmy się w rejs statkiem po Wiśle. A przy okazji m.in. oglądaliśmy nowości z oferty producenta.
Cersanit ugościł nas na zabytkowym statku Lowentin zacumowanym u brzegów warszawskiej Wisły. Spotkanie zatytułowane „Śladami wody – łazienka w trosce o ekologię”, rozpoczęła Olga Adamus-Świercz, senior marketing communication specialist w Rovese. Podkreśliła, że wybór miejsca spotkania nie jest przypadkowy – rok 2017 został ogłoszony bowiem przez Sejm RP Rokiem Rzeki Wisły. Marka Cersanit także w swojej filozofii zaznacza istotność takich wartości jak natura, ekologia, oszczędność wody.
Następnie z prelekcją wystąpiła historyk sztuki i designu Katarzyna Briks, wykładowca poznańskiej School of Form. W swoim wystąpieniu zatytułowanym „Ślad wodny. Projektowanie dla zrównoważonego rozwoju 2017” podkreślała, jak istotny dla dzisiejszych czasów jest design zrównoważony, odpowiedzialny.
Nas wszystkich powinno już dziś obowiązywać tzw. myślenie systemowe – w kontekście którego, jesteśmy świadomi powiązania wszystkiego ze wszystkim.
W to wpisuje się także świadome wykorzystanie zasobów wody, ale również ogólne przestawienie się na oszczędność. Ta dziś jest już bardzo modna.
W kolejnej części konferencji Olga Adamus-Świercz kontynuowała temat zasobów wody w Polsce i na świecie. Wszelkie dane statystyczne wskazują, że Polska gospodaruje nimi coraz bardziej świadomie. Pozytywny trend zauważalny jest zarówno w zarządzaniu gospodarką wodną przez przedsiębiorstwa, jak i w zielonym budownictwie oraz zużyciu wody na mieszkańca. Uczestnicy spotkania mogli także posłuchać o najnowszych, proekologicznych rozwiązaniach marki Cersanit: toalecie bezrantowej CleanOn, nowych kolekcjach baterii, czy rozbudowanej serii płytek gresowych I love wood oddających – trzeba przyznać bardzo wiernie – naturalny urok drewna.
A potem zostało nam już tylko podziwianie uroków Wisły przy dźwiękach Czerwonych Gitar… O takich widoków.
fot. Cersanit i mb