W roku 2016 Grupa Ferro osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 332,5 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 29,1 mln zł. Wartość sprzedaży eksportowej Grupy Ferro sięgnęła w tym okresie 203,3 mln zł, co oznacza wzrost o 21,3 % rok do roku. Eksport to już za ponad 61 % przychodów Grupy.
Powyższe wyniki potwierdzają silną pozycję naszej Grupy w regionie i wysoki poziom zaufania klientów do naszych marek. W Polsce, będącej naszym największym rynkiem operacyjnym, dokonaliśmy uporządkowania portfolio odbiorców, koncentrując się na obsłudze najbardziej perspektywicznych klientów. Zgodnie z naszymi zapowiedziami dalszej ekspansji do naszych dotychczasowych zagranicznych rynków działania – czyli Czech, Rumuni i Słowacji – w sposób organiczny dołączyły Węgry i Bułgaria. Kontynuujemy tam budowę struktur sprzedażowych i selektywne wsparcie marketingowe naszych produktów. W związku z tym warto przypomnieć, że w lutym bieżącego roku, Rada Nadzorcza powołała w skład Zarządu Spółki p. Artura Białonia, do którego głównych zadań należy właśnie intensyfikacja ekspansji Grupy na rynkach zagranicznych. W zakresie kompetencji p. Artura Białonia jest także identyfikacja nowych kierunków geograficznych rozwoju Grupy w celu dalszego umacniania pozycji konkurencyjnej FERRO w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie rozpoczęliśmy analizy strategiczne dotyczące możliwości dalszych kierunków rozwoju Grupy we wszystkich obszarach naszej działalności” – pisze w liście do akcjonariuszy Aneta Raczek, prezes zarządu Ferro.