Z jakiego powodu zapamiętacie Państwo 2018 rok w Grupie Mo?
Tomasz Desko, Grupa Mo: Rok 2018 był dla nas rokiem przemiany. Przez kilkanaście ostatnich miesięcy nasza firma przechodziła proces ważnej transformacji, polegającej na zmianie nazwy i odświeżeniu wizerunku. Zmiana ta, konieczna z punktu widzenia rozwoju firmy, dobiegła końca w grudniu 2018. I tak Grupa Cermag Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Poznaniu zmieniła się w Grupę Mo Sp. z o.o. Sp.k.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla firmy?
W roku 2018 absorbował nas rebranding naszej marki i zmiana wyglądu salonów sprzedaży w całej Polsce. Oprócz tego zdecydowaliśmy się poszerzyć ofertę o nowe produkty tak, aby kompleksowo odpowiadać na potrzeby rynku okładzin ściennych i podłogowych. Jedną z nowości w naszej ofercie są np. deski podłogowe.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej zmiany firmy w 2018 roku?
Rozwój. Wychodzimy z założenia, że kto stoi w miejscu ten się cofa, dlatego nieustannie szukamy możliwości rozwoju i biegniemy do przodu.
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Cały czas mierzymy się ze zjawiskiem e-commerce. Sprzedaż artykułów wyposażenia wnętrz w Internecie rośnie, a stacjonarne salony sprzedaży muszą się nauczyć odnajdywać w tej nowej rzeczywistości i jeszcze wyraźniej podkreślać swoje przewagi konkurencyjne.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Z pewnością naszą branżę zmienia mnogość alternatyw dla płytek ceramicznych. Podłoga, czy ściana w łazience to już nie tylko płytka, to również okładzina winylowa, beton architektoniczny, wodoodporne tapety, chrobotek, itd. Wpływ na ten stan rzeczy ma nie tylko moda, ale też problemy ze znalezieniem płytkarzy, wzrost cen za ich usługi.
Jaki jeden produkt / nowość wybralibyście Państwo jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Kinkiet Halo, marki Sternlight. Ta piękna, minimalistyczna oprawa posiada dwa zintegrowane źródła światła LED, które dają efekt świetlnej aureoli (z ang. “halo” to aureola). Kinkiet Halo uwypukla walory wnętrza i nadaje mu wyjątkowy klimat. Produkt został doceniony wyróżnieniem Must Have podczas Łódź Design Festival.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z 2019 rokiem – czego możemy się po Mo spodziewać?
W nowym roku nadal będziemy dbać o szeroko rozumianą jakość serwisu dla klientów. Chcemy, aby klient znalazł u nas fachowa poradę, kompleksową ofertę i doskonałą obsługę, również posprzedażową.