Po przejęciu Ideal Standard, Villeroy & Boch realizuje swoją strategię wzrostu, której celem jest poszerzenie pozycji Grupy na rynkach międzynarodowych, kanałach dystrybucji i kategoriach produktów. W pierwszym kwartale 2025 roku przychody Grupy wzrosły o 33,2% do 369,1 mln euro, głównie dzięki przejęciu.
Znaczący wzrost przychodów odnotowano w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Szczególnie silny wkład w rozwój przychodów miała działalność w zakresie armatury. Firmie udało się poprawić operacyjny EBIT o 4,3% rok do roku do 24,1 mln euro. Potwierdza to prognozę na cały rok 2025, jak przedstawiono w rocznym sprawozdaniu finansowym.
Grupa nadal korzysta z integracji Ideal Standard
Grupa Villeroy & Boch kontynuowała stabilny rozwój gospodarczy w pierwszych trzech miesiącach roku finansowego.
„Wyniki biznesowe w pierwszym kwartale 2025 roku potwierdzają, że przejęcie Ideal Standard było właściwym wyborem strategicznym. Nowa Grupa Villeroy & Boch rozszerzyła swoją pozycję rynkową na rynkach wzrostu napędzanych projektami na Bliskim Wschodzie, a także w kluczowej Europie. Nowo zdobyta siła w dziedzinie armatury ma pozytywny wpływ na naszą działalność” – wyjaśnia CEO Gabi Schupp. „Mamy szerszy międzynarodowy zasięg i dlatego jesteśmy mniej zależni od rozwoju gospodarczego poszczególnych rynków. To sprawia, że nasz model biznesowy jest bardziej odporny i stabilny.”
Wzrost sprzedaży w strategicznych segmentach biznesowych Łazienka & Wellness
Dział Łazienka & Wellness wygenerował sprzedaż w wysokości 295,5 mln euro w pierwszym kwartale 2025 roku, co stanowi wzrost o 44,8% w porównaniu do poprzedniego roku. Największy wzrost osiągnięto w strategicznych obszarach działalności w zakresie armatury (wzrost o 44,8 mln euro) i ceramiki sanitarnej (wzrost o 30,8 mln euro). Odnotowano również pozytywne zmiany na rynkach europejskich i Bliskiego Wschodu, które są silnie napędzane przez działalność projektową. Dział Łazienka & Wellness zakończył pierwszy kwartał 2025 roku z zyskiem operacyjnym (EBIT) w wysokości 20,0 mln euro, co stanowi wzrost o 14,9% w porównaniu do poprzedniego roku.
Wzrost sprzedaży w segmencie Dining & Lifestyle
Dział Dining & Lifestyle wygenerował przychody w wysokości 72,9 mln euro w pierwszym kwartale 2025 roku, co było nieco wyższe niż w poprzednim roku (72,3 mln euro). Pozytywny rozwój sprzedaży w działalności projektowej, ze wzrostem sprzedaży o 3,5 mln euro lub 41,2%, oraz z partnerami detalicznymi (wzrost o 3,1 mln euro lub 15,3%) znacząco przyczynił się do tego. Dział Dining & Lifestyle zakończył z wynikiem operacyjnym (EBIT) w wysokości 4,1 mln euro, co było niższe niż w poprzednim roku z powodu specjalnych dochodów licencyjnych w 2024 roku.
Inwestycje w pierwszym kwartale 2025 roku
W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Villeroy & Boch zainwestowała łącznie 6,5 mln euro w nieruchomości, zakłady i sprzęt oraz aktywa niematerialne. Głównym celem obu działów biznesowych była modernizacja procesów produkcyjnych, szczególnie w zakładach produkcyjnych w Niemczech, Egipcie, Bułgarii i Tajlandii.
Prognoza na cały rok 2025
Grupa Villeroy & Boch rozpoczęła rok 2025 z silnym portfelem zamówień. W porównaniu z 31 grudnia 2024 roku, przyjęcie zamówień w pierwszym kwartale 2025 roku doprowadziło do ogólnego wzrostu zamówień o 23,1 mln euro do 195,1 mln euro. Było to głównie wynikiem wprowadzenia na rynek nowych produktów w obu działach biznesowych, które zostały pomyślnie zaprezentowane na dwóch wiodących targach, Ambiente i ISH, w pierwszym kwartale. Na podstawie wyników biznesowych w pierwszym kwartale 2025 roku, Zarząd Villeroy & Boch AG potwierdza swoją prognozę na cały rok 2025.