Trwa pierwszy w Polsce konkurs Bang & Olufsen, legendy luksusowego sprzętu audio. Marka zaprasza architektów, projektantów wnętrz oraz pasjonatów kreowania przestrzeni do zaprezentowania własnej wizji wnętrza salonu, w której sztuka designu i najwyższej jakości dźwięk harmonijnie współistnieją. Konkurs „Dźwięk w architekturze. Architektura w dźwięku” to niepowtarzalna szansa, by zaprezentować swój talent i wygrać trakcyjne nagrody. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 7 stycznia.
Konkurs organizowany przez Bang & Olufsen stawia przed uczestnikami ambitne zadanie: stworzenie salonu, w którym urządzenia audio tej marki nie są tylko dodatkiem, lecz integralnym elementem przestrzeni, dopełniającym ją zarówno estetycznie, jak i funkcjonalnie. Dzięki temu konkursowi architekci, projektanci wnętrz oraz miłośnicy pięknych aranżacji mają okazję do pokazania, jak dźwięk może być nierozerwalnym elementem wnętrza, które zachwyca nie tylko wizualnie, ale również akustycznie.
Otwarta formuła – konkurs dla każdego twórcy
Konkurs „Dźwięk w architekturze. Architektura w dźwięku” jest skierowany do szerokiego grona odbiorców, niezależnie od poziomu doświadczenia. Może wziąć w nim udział zarówno doświadczony architekt, jak i student sztuki czy pasjonat aranżacji wnętrz. Bang & Olufsen docenia nie tylko precyzyjne opracowanie koncepcji, lecz także artystyczną wrażliwość i odwagę w wyrażaniu własnej wizji. Brak wymogów formalnego wykształcenia kierunkowego sprawia, że każdy, kto marzy o zaprojektowaniu niepowtarzalnego wnętrza, ma szansę na sukces.
Prosta droga do zgłoszenia projektu
Aby wziąć udział w konkursie, należy przygotować wizualizację 3D salonu z wykorzystaniem produktów marki Bang & Olufsen. Prace można zgłaszać do 7 stycznia 2025 roku (do godziny 23:59) poprzez formularz na stronie konkursu, gdzie znajdują się także materiały pomocnicze i regulamin.
Gotowe projekty należy przesyłać w formie anonimowej – czyli bez oznaczeń identyfikujących twórcę – w plikach graficznych JPG (maksymalnie 10 MB), co pozwoli na swobodną prezentację autorskich koncepcji. Wszelkie logotypy czy inne elementy zdradzające tożsamość twórcy spowodują dyskwalifikację jeszcze na etapie wstępnej weryfikacji.
Każdy uczestnik może nadesłać dowolną liczbę projektów, co zwiększa szanse na wygraną i daje przestrzeń do pokazania swojego talentu.
Uwaga! Aby móc ubiegać się o nagrodę główną, niezbędne jest załączenie do zgłoszenia rzutu architektonicznego mieszkania lub domu, w którym znajduje się zaprojektowane wnętrze.
Nagrody, które inspirują
Dla zwycięzców konkursu Bang & Olufsen przygotowano ekskluzywne nagrody, które oddają prestiż marki i umożliwiają dalszy rozwój zawodowy. Laureat głównej nagrody otrzyma kultowy głośnik Beosound A9 – esencję innowacyjności i elegancji. Czeka na niego również wyjazd do siedziby głównej Bang & Olufsen w Struer w Danii, gdzie będzie mógł zobaczyć, jak powstają te wyjątkowe produkty. Zwycięski projekt zostanie także uwieczniony na profesjonalnej sesji zdjęciowej i zaprezentowany szerokiej publiczności w mediach.
Pierwsze wyróżnienie konkursowe będzie wiązało się z otrzymaniem bezprzewodowego głośnika Bang & Olufsen Beosound 2, wyjazdem do siedziby głównej Bang & Olufsen oraz szeroko zakrojoną promocją projektu w mediach. Autorowi projektu, który otrzyma drugie wyróżnienie, przypadną w ramach nagrody: designerski soundbar Bang & Olufsen Beosound Stage, ponadto wyjazd do siedziby głównej Bang & Olufsen w Struer oraz akcja promocyjna projektu w mediach.
Harmonogram i zasady konkursu
- Nadsyłanie prac: do 7 stycznia 2025 roku.
- Ocena projektów: od 8 do 24 stycznia 2025 roku.
- Ogłoszenie wyników: 27 stycznia 2025 roku.
Członkowie jury
Nadesłane prace ocenią eksperci, cieszący się autorytetem w dziedzinach architektury i designu: Tiina Karjalainen-Kierysch – szefowa designu produktowego w Bang & Olufsen, Marcin Szczelina – krytyk sztuki, redaktor magazynu Archisnob, Adam Pulwicki – architekt, członek Stowarzyszenia Architektów Wnętrz w Polsce, Katarzyna Będzińska – influencerka, autorka profilu Minimaliving.
Konkurs „Dźwięk w architekturze. Architektura w dźwięku” to niepowtarzalna okazja do zaprezentowania talentu i kreatywności przed szeroką publicznością osób doceniających zarówno doskonały design produktów marki, jak i jakość wykonania oraz historię, jaka stoi za każdym z nich.