Krzysztof Dulban, Dyrektor Zarządzający ds. Dystrybucji w firmie Excellent mówi o jej aktualnych działaniach – m.in. otwarciu nowego zakładu w Podłężu pod Krakowem i zwiększeniu mocy produkcyjnych firmy.
Jaki wpływ na działalność firmy Excellent ma aktualna sytuacja ekonomiczna?
Ostatnie lata przyzwyczaiły nas do dużych wzrostów sprzedaży rok do roku. Ubiegłoroczne duże wahania w zakresie cen surowców, energii, kosztów logistyki były powodem znaczącego wzrostu cen produktów. To wpłynęło na zmniejszenie popytu na rynku. Ta sytuacja z kolei zobligowała nas do rewizji przyjętej strategii działania.
Na jakich więc działaniach Excellent aktualnie się koncentruje i jakie planuje?
Konieczna była szczegółowa analiza kosztów działalności oraz kosztów pozyskania produktów. To doprowadziło nas do kilku ważnych decyzji. Po pierwsze zapadła decyzja o budowie nowego zakładu produkcyjnego wyrobów termoformowanych. Na dzień dzisiejszy produkcja wanien i brodzików w nowym zakładzie w Podłężu pod Krakowem już wystartowała. Po drugie dokonaliśmy analizy naszej oferty produktowej, skutkiem czego zapadły decyzje o nowych wdrożeniach jeszcze w tym roku. Po trzecie podjęliśmy decyzję o korekcie cen produktów, aby dostosować się do wymagań dzisiejszego rynku w tym zakresie. Nasz nowy cennik wchodzi w życie od dnia 1 kwietnia 2023.
Excellent po raz kolejny zaprezentował się jako wystawca na targach ISH. Skąd decyzja żeby pokazać się we Frankfurcie?
Wracamy na ISH po dłuższej przerwie. Wspomniane przeze mnie uruchomienie nowego zakładu produkcyjnego daje nam znacznie większe niż dotychczas możliwości produkcyjne. Obecnie prowadzimy sprzedaż naszych wyrobów do ponad 20 krajów, ale potencjał jest przecież znacznie większy. Poza tym, rozwijana przez nas oferta brodzików kompozytowych produkowanych w nowej opracowanej w laboratoriach Excellent technologii PLM (Poly Lite Minerals), tj. mieszanki stanowiącej połączenie składników mineralnych oraz żywic, jest głównym przedmiotem naszej prezentacji targowej na ISH. To właśnie w tym produkcie upatrujemy najwięcej szans na pozyskanie nowych rynków.
Przede wszystkim liczymy więc na to, że nasze produkty zostaną dostrzeżone i docenione przez specjalistów w branży, bo tych na targach ISH z całą pewnością nie brakuje.
Dziękuję za rozmowę.