Akademia Paradyż to kluczowy dla Ceramiki Paradyż projekt, za pomocą którego w 2022 roku firma docierała do architektów. Jak się rozwija i jakie plany związane z tym formatem ma polska marka, opowiada Maciej Rychliński, Brand Development Director.
W ostatnim roku postawiliście na wydarzenia i spotkania skierowane dla architektów – mniej zaś na targi. Co w Waszym odczuciu jest istotne w komunikacji marki do tej grupy odbiorców?
Architektki/architekci i projektantki/projektanci wnętrz to bardzo ważna grupa docelowa dla Ceramiki Paradyż. Są to profesjonaliści, którzy potrzebują konkretnych rozwiązań i narzędzi. Ceramika Paradyż jako producent świadomy tych potrzeb, kieruje swoje aktywności do nich w sposób mocno przemyślany, oparty na dialogu i czerpaniu wiedzy ze środowiska. Ta świadomość potrzeb była zalążkiem do reaktywacji Akademii Paradyż, powołanej do życia w 2019 roku, która po zmianie formuły, swoimi działaniami została zaadresowana również do tej grupy docelowej. Edukacja, dialog i wymiana doświadczeń to fundamenty Akademii.
Targi nie zostały zaniedbane w tym roku przez Ceramikę Paradyż, jedynie udział w nich został przemodelowany. W myśl skierowania swych działań do grupy profesjonalistów, jakimi są architekci, właśnie jako Akademia Paradyż, podjęliśmy decyzję o wystąpieniu w roli mecenasa i współorganizatora czterodniowych szkoleń w ramach wydarzenia ArchiDay podczas najbardziej znanych w Polsce targów wnętrz, Warsaw Home and Contract. Dlatego też, jako pierwszy z polskich producentów ceramiki, wzięliśmy udział w pierwszej polskiej edycji wydarzenia kierowanego do architektów – Architect@Work.
Chcemy dzielić się naszym doświadczeniem, jednocześnie współpracując ze znanymi ekspertami w swoich dziedzinach, mocno rozpoznawalnymi wśród architektów. Pragniemy dawać im to, co dla nich najważniejsze – rozwój kompetencji na wielu polach. Akademia Paradyż to przestrzeń do szkoleń, warsztatów, dyskusji, edukacji, wzajemnej inspiracji i wymiany doświadczeń.
CZYTAJ TEŻ
Trwa konkurs Paradyż Designers. Pula nagród to 100 000 zł! Dowiedz się więcej.
Jak oceniacie ewolucję rynku eventów i szkoleń dla architektów w Polsce? Co jest w nim wartościowego w rozmowie marka-architekt, a czego Wam jeszcze brakuje?
Przede wszystkim należy cieszyć się z tego, iż taki rynek istnieje. Wiedzy i wymiany doświadczeń nigdy za wiele. Profesjonaliści potrzebują ciągłego rozwoju a kto, jeśli nie inni, wyspecjalizowani w poszczególnych dziedzinach profesjonaliści, mogą im pomóc? Najważniejsze, aby dany event czy szkolenie dostarczyło to, co miało na celu. Wartościowe są zawsze spotkania z ekspertami, którzy oprócz wiedzy i doświadczenia, mają w sobie umiejętność dzielenia się tym z innymi. Nie każdy to potrafi i niestety nie każdy event czy szkolenie spełniają oczekiwania uczestników. Tworząc program Akademii mamy zawsze w głowie jedną myśl, którą traktujemy jako priorytet. To, co dajemy, musi spełniać standardy, które jako lider w branży ustawiliśmy sobie na najwyższym poziomie. Zarówno produkty, które opuszczają nasze zakłady, jak dobór zagadnień i ekspertów, z jakimi nawiązaliśmy współpracę, dają odbiorcom pewność, iż jakość jest zawsze na pierwszym miejscu. Dotyczy to zarówno firmy, jak i Akademii Paradyż.
Pamiętajmy jednak, że w tym dialogu marka-architekt nie tylko eventy, szkolenia i podnoszenie kompetencji są ważne. Bardzo ważne są narzędzia do pracy z produktem. Wiele marek robi to lepiej lub gorzej, natomiast kolejnym pionierskim krokiem w branży ceramicznej w Polsce, wykonanym przez Paradyż, jest uruchomienie zupełnie nowego narzędzia: próbki w formacie 10x10cm. Od kilku miesięcy jesteśmy jedynym producentem płytek ceramicznych, który oferuje takie narzędzie. Wystarczy, że architektka/architekt zarejestruje się w naszej bazie i zamówi próbkę płytki, a otrzyma ją w 72h! Wprost na swoje biurko lub do najbliższego paczkomatu. Słuchamy rynku i reagujemy na jego potrzeby a to chyba najważniejsze w tym dialogu.
Cieszy nas też fakt, że inni podejmują się wdrożyć podobne projekty i wyzwania. Paradyż zawsze, będąc pionierem, wytyczał szlaki – i myślę, że nie będzie zaskoczeniem, kiedy zapowiem, że tak samo będzie rysować się nasza przyszłość. Zawsze też będę kibicował tym, którzy podejmują wyzwania i powodują, iż mamy jeszcze większą motywację do kontynuowania tego, co zaczęliśmy.
Jakie działania dla architektów i projektantów planujecie na 2023 rok?
Pozwólmy sobie na odrobinę tajemnicy, uchylając jedynie jej rąbka: Akademia Paradyż mocno zintensyfikuje swoje działania. Wydaje się to niemal niemożliwe, biorąc pod uwagę, iż w 2022 roku przeprowadziłem 20 wywiadów z ekspertami w autorskim programie o tym samym tytule. Moimi rozmówcami byli tak znamienici goście jak Gosia Baczyńska, Maja Ganszyniec, dr Anna Tępińska – Marcinek, Karolina Janczy, Przemysław Nowak, Marcin Szczelina, Jakub Krzysztofik, dr Joanna Jurga, Agnieszka Konieczna, Olka Barczak, Agnieszka i Artur Baliccy, Ewelina Bogus, Adam Ptasiński, Mariusz Dąbkowski, Piotr Stępniak, Justyna Kosmala, Agnieszka Kalinowska-Sołtys czy Paweł Sokół. Przeprowadziliśmy kilkanaście spotkań warsztatowych w siedzibie firmy, salonie firmowym oraz na spotkaniach w Polsce. Przeprowadziliśmy szkolenia z oprogramowania do projektowania wnętrz dla ponad pięciuset architektek/architektów i projektantek/projektantów wnętrz oraz dla ponad tysiąca podczas ArchiDay na Warsaw Home and Contract. To wysoko postawiona poprzeczka, ale my zawsze „śrubujemy” normy i wyniki.
Przyszły rok będzie zdecydowanie równie przepełniony merytoryką, którą będziemy się dzielić z odbiorcami. Jednym z kanałów będzie aktywność online, w mocno rozwijającym się programie „Akademia Paradyż”. Kolejnym obszarem będą warsztaty i projekty prowadzone stacjonarnie w naszych lokalizacjach: w salonie firmowym w Łodzi i siedzibie firmy w Tomaszowie Mazowieckim. Będziemy też obecni w Polsce, proponując spotkania wspólnie z partnerami, wśród których jest Stowarzyszenie Architektów Polskich, w którego siedzibie na ul. Foksal 2, będziemy znów współgospodarzem kolejnych projektów. Pamiętajmy, że tam właśnie miała miejsce premiera kolekcji i performance prezentujący kreacje Gosi Baczyńskiej.
Pytany o plany na kolejny rok, mogę z pełnym przekonaniem podsumować je jednym zdaniem: możecie być pewni, że Akademia Paradyż nie zawiedzie w 2023 roku.
Ostatnie Wasze głośne premiery – kolekcji Gosi Baczyńskiej oraz Mai Ganszyniec – to oferta dla zupełnie innych wnętrz. Jak po ich odbiorze szacujecie: jakich produktów potrzebują architekci?
Nasze produkty z kolekcji Neve Creative by Maja Ganszyniec czy Paradyż My Way by Gosia Baczyńska są rozwiązaniami dla tej właśnie grupy docelowej. Dlatego też nieustannie dajemy narzędzia, które architekci i projektanci mogą wykorzystać przy tworzeniu wnętrz marzeń dla swoich zleceniodawców. Kolekcje, o których mowa, odważnie wyznaczają trendy, łączą struktury, formaty, zaciekawiają feerią barw. Każdą z nich przygotowaliśmy zgodnie z zasadą mix-and-match, która odnosi się nie tylko do koloru, ale też i formatu.
Co ważne, płytki zaczęły wychodzić z cienia produktów dedykowanych do łazienek. Projektując kolekcje, które charakteryzuje dobre wzornictwo, odważne kolory i spójne formy, dajemy architektom i projektantom niemalże nieograniczone możliwości. Ograniczeniem w tych kolekcjach jest jedynie kreatywność używających ich projektantek/projektantów i architektek/architektów wnętrz.
Działania podjęte w ramach Akademii Paradyż dają nam też możliwość poznawania potrzeb rynku i czerpania inspiracji do tworzenia kolejnych produktów. Współpraca świata profesjonalistów, jakimi są architektki/architekci i producenci zawsze dają rezultaty, jakie są w stanie nawet rewolucjonizować branże. Bądźcie gotowi na Paradyż w kolejnych latach!
Dziękuję za rozmowę.