Najnowsze rozwiązania w kolekcji Kartell by Laufen z inicjatywy firm, które ją stworzyły zostały zinterpretowane przez dwóch wybitnych fotografów. Pierwszy z nich Oliver Helbig w centrum stawia produkt. Tworzy eklektyczną przestrzeń, która nadaje charakteru całości. Drugi – Hugo Comte, to znany modowy fotograf, który tworzy dynamiczną scenerię z udziałem modeli. Ceramiczne i plastikowe elementy w ich rękach stanowią zaskakujący obraz sugerując nowe przeznaczenie.
Kolekcja Kartell by Laufen oferuje innowacyjne podejście do koloru i opiera się na współpracy dwóch firm, marek: Kartell i Laufen. Wspólny projekt zaowocował kolorową kolekcją ceramiki łazienkowej, baterii i dodatków łazienkowych idealnie wpisującą się w trendy.
Dwóch artystów, jeden bohater
Fotografie są odpowiedzią na dwa sposoby patrzenia na serię. Kartell by Laufen została uwieczniona przez dwóch fotografów: belgijskiego Hugo Comte, znanego ze świata mody oraz niemieckiego Oliwera Helbiga, twórcy fotografii życia i przyrody w ujęciu statycznym. Są to więc zupełnie dwie różne historie, w których bohater jest ten sam – wyposażenie łazienkowe premium. Nieożywione przedmioty nabierają życia w „procesie patrzenia”, jak pisze John Berger ” który, nigdy nie jest jednostronny i statyczny, a raczej zmienny, reinterpretowany i relacyjny” (John Berger, Ways of Seeing, 1972). Obaj fotografowie pokazują swoją wizję jako dialog. Historia Comte’a jest filmowa, podczas gdy Helbig jest symboliczny – oniryczny, niczym ze snu. Narracja Comte’a jest realistyczna, a Helbiga zabarwiona patosem. W każdej historii pozwolono przemówić produktom poprzez kontekst, w którym występują.
Fotografować to nadawać znaczenie
Laufen i Kartell dokonali oryginalnego wyboru. Zaufali dwóm wielkim fotografom, którzy mieli śmiałość wyjść poza standardy obrazu. ”Fotografować” jak mówi Susan Sontag „znaczy nadać wagę i znaczenie. Prawdopodobnie nie ma przedmiotu, który nie może być upiększony, co więcej nie wolno tłumić nieodłącznej skłonności fotografii jaką jest nadanie wartości przedmiotom. ” (On Photography, 1977).
Comte i Helbig opisali kolekcję poprzez dwa rożne podejścia do sztuki wizualnej w odmiennym kontekście i dla innych odbiorców kultury wizualnej. Comte wybrał improwizację i bunt, aby ożywić przedmioty poprzez zaangażowanie ludzi. Helbig zdecydował się na abstrakcję powierzając grze światła definicję i oddanie charakteru kolekcji.