Firma GROHE wspiera akcję „Make a Splash!” w ramach globalnego partnerstwa LIXIL i UNICEF, aby zapewnić dostęp do godnych warunków sanitarnych dzieciom i rodzinom z krajów rozwijających się.
Dziś jedna czwarta ludzi na świecie nie ma dostępu do toalet nawet w najbardziej podstawowej formie, a dwie na pięć osób nie posiadają w domu rozwiązań umożliwiających higieniczne mycie rąk. Akcja „Make a Splash!” jest wynikiem globalnej współpracy LIXIL oraz UNICEF. Ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych i wspólne wyeliminowanie globalnego kryzysu sanitarnego.
GROHE jako marka z portfolio LIXIL wspiera akcję „Make a Splash!” w ramach specjalnej kampanii obejmującej całą Europę i Bliski Wschód.
Wizyta w toalecie, mycie rąk — to codzienne czynności, nad którymi nawet się nie zastanawiamy. Dla większości z nas rozwiązania sanitarne i dostęp do czystej wody to oczywistość, ale w wielu miejscach na świecie sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Dwa miliardy ludzi nie ma odpowiednich warunków wodno-sanitarnych, 673 miliony
z nich musi korzystać z toalet na otwartym terenie1, a 40% światowej populacji nie ma w domu miejsca z dostępem do wody i mydła, gdzie może zadbać o higienę rąk. Spożywanie zanieczyszczonej wody oraz brak odpowiednich warunków wodno-sanitarnych wywołują choroby biegunkowe, na które codziennie umiera 700 dzieci poniżej piątego roku życia. Sytuacja związana z brakiem bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych jest szczególnie dotkliwa dla kobiet i dziewcząt, które regularnie doświadczają przemocy i nadużyć, korzystając z toalety na zewnątrz. Pandemia COVID‑19 jeszcze bardziej pogłębiła ogromne nierówności w dostępie do wody, sanitariatów i higieny na świecie.
W 2018 r. UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”.
To pierwsza współpraca UNICEF, która dotyczy globalnie istotnych kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną (WASH). W ramach inicjatywy połączono doświadczenie UNICEF w sektorze WASH z globalnym doświadczeniem LIXIL w projektowaniu toalet i innych rozwiązań, aby razem walczyć z kryzysem sanitarnym.
GROHE — marka z portfolio LIXIL — uruchamia kampanię sygnowaną hasłem „Obudź swoją energię”, zaplanowaną na okres od maja do sierpnia w 13 krajach regionu EMENA2. Celem kampanii jest podnoszenie świadomości i wspieranie działań partnerskich.
W jej ramach firma GROHE przekaże 1 euro od każdego sprzedanego prysznica lub baterii termostatycznej na cele związane z zapewnieniem dzieciom z krajów rozwijających się odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.
Firma GROHE zawsze wspierała inicjatywę „Make a Splash!”, organizując wiele wewnętrznych akcji zbierania funduszy, ale dzisiaj ze szczególną dumą potwierdzam nasze wsparcie w ramach kampanii „Obudź swoją energię”, w której zapraszamy użytkowników naszych produktów do zaangażowania się na rzecz zmian — mówi Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA i Co-CEO Grohe AG.
Dorastanie w czystym i bezpiecznym środowisku jest prawem każdego dziecka. Podstawowe urządzenia wodno-sanitarne w domach i szkołach mają ogromne znaczenie dla ochrony zdrowia dzieci i zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób. Doceniamy zaangażowanie marki GROHE w akcję „Make a Splash!” w ramach globalnego partnerstwa LIXIL i UNICEF, które pomoże zapewnić większej liczbie dzieci dostęp do czystych, bezpiecznych toalet oraz umożliwi higienę rąk — mówi Carla Haddad Mardini, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego i Partnerstw UNICEF w Genewie.
Akcja „Make a Splash!” wpisuje się w realizację jednego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, oznaczonego jako 6.2, którym jest „zapewnienie dostępu do odpowiednich i godziwych warunków sanitarnych i higienicznych dla wszystkich ludzi na świecie oraz wyeliminowanie praktyki korzystania z toalet na otwartym terenie, zwracając szczególną uwagę na potrzeby kobiet, dziewcząt i innych osób narażonych na przemoc i nadużycia”. Działania koncentrowały się początkowo na trzech krajach — Etiopii, Kenii i Tanzanii — oraz na rozwijaniu gospodarki wodno-sanitarnej. Obecnie partnerzy wykorzystują skuteczność LIXIL i UNICEF w realizowaniu wspólnych działań w walce z globalnym kryzysem sanitarnym.
UNICEF działa na rzecz upowszechniania prawidłowych nawyków higienicznych wśród społeczności korzystających z toalet na otwartych terenach.
Tym samym rośnie zapotrzebowanie na poprawę jakości usług sanitarnych w społecznościach krajów rozwijających się. LIXIL wychodzi naprzeciw tym potrzebom, wprowadzając na rynek toalety i mobilne baterie SATO, które są przystępnymi cenowo oraz ekologicznymi rozwiązaniami w zakresie poprawy i utrzymania warunków sanitarno-higienicznych.
W odpowiedzi na pandemię COVID‑19 firma LIXIL opracowała niedrogie i innowacyjne baterie SATO dla pozbawionych dostępu do bieżącej wody gospodarstw domowych o niskich dochodach. Armatura SATO składa się z plastikowej podstawy z półeczką na mydło i wylewką, w której można zamocować dowolną plastikową butelkę z wodą. Urządzenie obsługuje się za pomocą łokcia, ograniczając kontakt zanieczyszczonych rąk z powierzchnią, zaś ilość wypływającej wody wystarcza do utrzymania higieny.
W 2013 r. na rynek zostały wprowadzone toalety SATO. Zastosowana w nich klapka z przeciwwagą pomaga zapobiegać rozprzestrzenianiu się nieprzyjemnych zapachów i blokuje dostęp owadom. Toaleta SATO zużywa o 80% mniej wody do spłukiwania w porównaniu z tradycyjną toaletą. Celem jest również umożliwienie powstawania samowystarczalnych przedsiębiorstw w lokalnych społecznościach dzięki ustanowieniu miejscowego cyklu produkcji, sprzedaży oraz eksploatacji rozwiązań SATO. Pozwoliłoby to na tworzenie miejsc pracy oraz kontynuowanie działalności przez lokalnych producentów i inne podmioty, co przełoży się na poprawę warunków wodno-sanitarnych.
Wesprzyj akcję „Make a Splash!” i dowiedz się więcej o inicjatywie pod linkiem.
UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki, produktu ani usługi.
1 Dane Wspólnego Programu Monitorowania WHO i UNICEF w zakresie zaopatrzenia w wodę oraz warunków sanitarnych i higieny.
2 Austria, Belgia, Dania, Egipt, Francja, Niemcy, Włochy, Maroko, Holandia, Polska, Rosja, Hiszpania i Wielka Brytania.