Zielony Ład, życiodajne powietrze i trend higieny w łazience – pierwsza cyfrowa edycja ISH, kluczowych targów HVAC + Water, skupiła się na tematach o znaczeniu społecznym, politycznym i gospodarczym. Łącznie 373 firmy zaprezentowały swoje produkty na targach ISH digital 2021.
Znaczenie tematów wybranych na główne zagadnienia było widoczne już na oficjalnym rozpoczęciu ISH digital 2021 w dniu 22 marca: Peter Altmaier, federalny minister gospodarki i energii Niemiec, omówił najważniejsze wyzwania polityki klimatycznej i podkreślił w szczególności ogromne znaczenie jednego z nich – Europejskiego Zielonego Ładu. Volker Bouffier, premier Hesji i Markus Frank, dyrektor Departamentu Spraw Gospodarczych miasta Frankfurt nad Menem, również podkreślili znaczenie zrównoważonych rozwiązań i technologii.
Zielony Ład był jednym z ważnych tematów zorientowanej na przyszłość w sekcji Energia w cyfrowym programie ISH 2021 – programie z prezentacjami rozwiązań i systemów grzewczych, które w decydujący sposób przyczyniają się do osiągnięcia celów klimatycznych. Aktualne ramy polityczne na rynku ciepłowniczym zostały szczegółowo omówione na Forum Technologii i Energii ISH. Innym ważnym tematem był istotny wkład systemów wentylacji i klimatyzacji w walkę z pandemią COVID-19. Tematy te zostały również omówione na forum poświęconym klimatyzacji. Duże zainteresowanie wzbudziło także Forum Budowlane, które oferowało najświeższe informacje o programach finansowania i przepisach budowlanych.
Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się również sekcja Water, która w tym roku koncentrowała się na higienie wody pitnej i rosnącej tendencji do zwiększania higieniczności łazienek.
W ten sposób powierzchnie odporne na zabrudzenia i bakterie, bezdotykowa obsługa i elektroniczne bidety pokazały, jak branża sanitarna reaguje inteligentnymi rozwiązaniami na rosnące wymagania w zakresie czystości. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się dyskusje w ramach pokazu trendu „Pop up my Bathroom”, który przybrał formę fizycznej instalacji w budynku „Forum” Centrum Targowo-Wystawienniczego we Frankfurcie i przedstawiła trzy trendy w projektowaniu łazienek pod hasłami „Inside I Outside: „.Smart łazienka”, „.Salon łazienka”, „.Zielona łazienka.
Wszyscy uczestnicy – zwiedzający, wystawcy i prelegenci – wystawili ISH digital 2021 pozytywną ocenę. Wolfgang Marzin, prezes i dyrektor generalny Messe Frankfurt, powiedział, że jest bardzo zadowolony z ISH digital.
Oczywiście wydarzenie cyfrowe nie może zaoferować siły fizycznej ISH. Jednak nigdy nie chcieliśmy, aby ISH digital to robiło. Chcieliśmy uruchomić wysokiej jakości platformę i przedstawić najważniejsze tematy branży w skoncentrowany sposób. Myślę, że nam się to udało, a dzięki pierwszej cyfrowej edycji ISH Messe Frankfurt ustanowił wzorzec dla Niemiec i Europy.
– Wolfgang Marzin, prezes Messe Frankfurt
Patroni ISH również pozytywnie ocenili wydarzenie, Marzin komentuje:
Wszyscy jesteśmy bardziej niż zadowoleni z ISH digital 2021. Nasze tematy odbiły się międzynarodowym echem. Zawsze zdawaliśmy sobie sprawę, że targów cyfrowych nie można porównać z targami fizycznymi, nie mówiąc już o ich zastąpieniu. Niemniej jednak międzynarodowi liderzy rynku wzięli udział jako wystawcy i tym samym potwierdzili status ISH jako wiodących światowych targów branżowych, nawet w trudnych obecnie warunkach. Jeśli chodzi o zwiedzających, handel systemami instalacyjnymi był jak zwykle największą grupą. Jednak wielu projektantów, inżynierów, architektów i przedstawicieli handlu skorzystało z udogodnień oferowanych przez ISH digital.
Dodaje także, że znaczenie targów, ich produktów i tematów zostało podkreślone przez imponujące zaangażowanie polityczne. Oprócz wybitnych polityków w ceremonii otwarcia wzięli udział liczni przedstawiciele niemieckiej sceny politycznej – od sekretarzy stanu po posłów wszystkich partii. Utrzymany został dwuletni cykl targów ISH, a wraz z nim mocny wizerunek marki ISH.
Marzin komentuje też, że w jego opinii ISH digital było doświadczeniem wysoce edukacyjnym dla wszystkich i zapowiada, że wykorzystają tę wiedzę na ISH 2023, która zostanie uzupełniona różnymi modułami cyfrowymi. Jest przekonany, że kolejna edycja targów po raz kolejny odbędzie się w halach wystawienniczych Messe Frankfurt.
ISH digital 2021 w liczbach
Głównym tematem wydarzenia była łączność, transfer wiedzy, wysokiej jakości treści, kompleksowy program wydarzeń oraz najnowsze rozwiązania i innowacyjne produkty wystawców. Łącznie podczas wydarzenia na żywo w dniach 22-26 marca 2021 wyemitowano 290 godzin treści. Odbyło się 277 wydarzeń na żywo i w innej formie transmisji, które obejrzało ponad 47 000 widzów. W sumie w wydarzeniu wzięło udział około 69 000 uczestników (42 procent spoza Niemiec), którzy aktywnie korzystali z ISH digital 2021. Dodatkowo platformę uzupełniło radio ISH, które mogło pochwalić się około 29 000 słuchaczami.
Networking trwa, a osobiste spotkania z przedstawicielami wystawców można było umawiać do 1 kwietnia 2021 r. Ponadto platforma pozostaje otwarta dla wszystkich uczestników do 30 kwietnia 2021 r., Dając im tym samym możliwość obejrzenia nagranych treści i nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami lub dostawcami.
Kolejne targi ISH odbędą się we Frankfurcie w Centrum Targowo-Wystawienniczym w dniach 13-17 marca 2023 r.