
Wydarzenia w firmie, innowacje wprowadzane z myślą o architektach, współpraca z rynkiem – co było ważne w Domni.pl? Mówi o tym Adam Ptasiński, Prezes Zarządu firmy Synage zarządzającej Domni.pl.
Jakie najważniejsze wydarzenia miały miejsce w Waszej firmie w 2020 roku oraz co ważnego powinno się wydarzyć/co planujecie na rok 2021?
Rok 2020 stał u nas pod znakiem uruchomienia sprzedaży w naszym portalu Domni.pl, co nastąpiło z początkiem stycznia. Paradoksalnie pomogła nam sytuacja pandemiczna i projekt e-commerce wystrzelił w marcu i do dziś bardzo dynamicznie się rozwija. Trzeba przy tym powiedzieć, że udało się nam bardzo dobrze połączyć funkcję portalu wnętrzarskiego z uruchomieniem sprzedaży produktów. Czyli w jednej domenie i projekcie połączyliśmy tak ścieżkę prezentacji i promocji produktów, marek i kolekcji, jak i doradztwo, obsługę klienta, sprzedaż z logistyką i całą analityką procesu decyzyjnego i zakupowego klienta.
W roku 2021 planujemy dalszy rozwój, zmiany w portalu, a co za tym idzie – podwojenie tak zasięgów użytkowników jak i sprzedaży. Wielkim zadaniem będzie dla nas przekonanie klienta, że działamy na innych zasadach, niż większość sklepów internetowych w tej branży, bo jesteśmy sklepem dystrybutora, a więc nasze stany dostępności towarów są rzeczywiste i naprawdę wysyłamy towar zgodnie z deklaracją w 24 godziny. Niestety przez wiele lat nie do końca uczciwych praktyk sklepy w tej branży często naruszały zaufanie klienta, deklarując w tym zakresie nieprawdziwe informacje.
Jakie nowe usługi/rozwiązania/premiery/działania z myślą o architektach i projektantach wprowadziliście w 2020 roku? Czy planujecie coś nowego z myślą o tej grupie na 2021 rok?
Architekci i projektanci są dla nas ważną grupą odbiorców, widzimy tam duży potencjał i na pewno będziemy nadal rozwijać dedykowany architektom program partnerski. W naszym sklepie dbamy o dostęp do nowości produktowych, a także szybką i terminową realizację komplementarnych zamówień, pozwalając tym samym zaoszczędzić cenny czas projektantów, wykonawców i inwestorów. Nasze możliwości logistyczne i realna dostępność produktów największych polskich producentów i marek, dają nam możliwość bycia rzetelnym partnerem dla tej grupy klientów. Architektów wnętrz z pewnością ucieszy informacja, że powiększamy ofertę płytek wielkoformatowych dostępnych na magazynie do zamówienia od ręki, które jesteśmy w stanie dostarczyć na miejsce inwestycji w dwa dni robocze od złożenia zamówienia.
Co Waszym zdaniem jest kluczowe, jeśli idzie o współpracę na linii producent/marka – salon łazienek/wnętrz w ostatnim okresie naznaczonym pandemicznymi ograniczeniami i zmianami?
Z uwagi na całą sytuację będzie to bogata i precyzyjna informacja producentów i marek o ich produktach, dostępności, nowościach czy zmianach. Pandemia sprawiła, że wielu producentów zaczęło wreszcie dbać o swoją obecność w sieci, jakość zdjęć i materiałów, które pomagają w podjęciu decyzji zakupowej. Bardzo ważnym w tym zakresie była także decyzja niektórych producentów o udostępnieniu na swoich stronach internetowych listy salonów i sklepów tak offline jaki i online, gdzie klient może zobaczyć i kupić ich produkty. Z oczywistych względów wzrosła sprzedaż online, ale w branży wyposażenia wnętrz wciąż jest znaczna grupa klientów, którzy najpierw wyszukują informacji o produktach w Internecie, a później decydują się na zakupy w salonie stacjonarnym. Działa to także w drugą stronę, dlatego kluczowe jest dbanie o synergię tych dwóch kanałów. Wszyscy więc zgodnie wraz z producentami i markami musimy pracować nad prezentacją produktów i zwiększeniem zasięgów.