W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Michał Szydłowski, Dyrektor Handlowy w firmie Sanplast.
Co ważnego wydarzyło się w Waszej firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju?
To był dobry, chociaż trudny czas. Rok 2019 był dla nas z pewnością rokiem zmian. Jednym z najważniejszych wydarzeń była zmiana sterów na stanowisku Prezesa SANPLAST SA. Po wielu latach Pan Wiesław Podraza powierzył zarządzanie firmą Panu Robertowi Dziak, który od lat związany jest z grupą Sanplast. Rok 2019 to dla nas rok wytężonej pracy nad nową stroną www.sanplast.pl. Udało nam się osiągnąć cel i oddać nowoczesne i funkcjonalne narzędzie. Biznesowo był to rok bardzo udany, chociaż niełatwy. Duża część pracy skupiła się także nad przygotowaniem i wdrożeniem nowości produktowych.
Co uważacie za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Zdecydowanie najważniejszą kwestią jest obecnie wdrożenie wanien z odlewu mineralnego. Jest to dla nas obecnie priorytet. Widzimy bardzo duży potencjał w tym segmencie rynku. Jest to coś na co obecnie chcemy stawiać. Dodatkowo będą także trwały dalsze prace nad stroną www, tak, aby była ona jeszcze bardziej przyjazna odbiorcy.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
Myślę, że tutaj sprawą bardzo rozwojową jest trend ekologiczny. Klienci coraz częściej poszukują tego typu rozwiązań i myślę, że z roku na rok będzie to kwestia coraz bardziej popularna.
Jakie (maksymalnie trzy) trendy wnętrzarskie uważacie Państwo, że będą dominujące w 2020 roku?
Obecnie klient jest coraz bardziej wymagający, dlatego wg mnie kluczowe są rozwiązania kompleksowe do łazienki. Mam tu na myśli wyposażone wanny czy też kompletne kabiny. Rozwiązania tego typu ograniczają pracę instalacyjną finalnego użytkownika do niezbędnego minimum. Dodatkowo uważam, że minimalizm, uniwersalność czyli dopasowanie produktu do osoby w każdym wieku oraz otwarte przestrzenie kąpielowe to kwestie, które nigdy nie wyjdą z mody.
Jaka nowość rynkowa była najważniejszą premierą 2019 roku?
Najważniejszą premierą 2019 roku w naszej marce była seria wanien Natur Mineral. Wykonane są one z odlewu mineralnego. Charakteryzują się wyjątkową formą, której prostota owalu oraz cienkie ścianki nadają pomieszczeniu kąpielowemu lekkości. Nawet największy format nie przytłoczy wnętrza. Wanna została bardzo dobrze oceniona i przyjęta przez rynek. Co więcej, została także wyróżniona jako finalista konkursu Dobry Wzór. Tego typu nagrody bardzo nas cieszą, bowiem pokazują, że trafiamy w punkt – przygotowując produkty, które są odpowiedzią na potrzeby naszych Klientów.