Co ważnego wydarzyło się w Państwa firmie w 2019 roku? Jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju Państwa firmy?
Na przełomie 2018 i 2019 roku Opoczno podjęło kolejny krok w kierunku innowacji. Tym razem marka zdecydowała się na wdrożenie jednej z najnowocześniejszych technologii dostępnej obecnie w przemyśle ceramicznym. Oferowane przez włoską firmę Sacmi rozwiązanie Continua+, bo o nim mowa, na dobre zagościło w fabryce Opoczno i wzniosło produkcję na jeszcze wyższy poziom.
Continua+ zmienia jednak nie tylko sam proces wytwórczy. W widoczny sposób wpływa też na ofertę płytek. Dzięki wdrożeniu, Opoczno może proponować swoim klientom produkty w nowej jakości, ale i jednocześnie w przystępnym wariancie cenowym, czego przykładem są najnowsze kolekcje płytek gresowych stworzone w ramach konceptu Grand Concept (Grand Wood, Grand Stone, Grand Concrete i Grand Colours). Nowe standardy pojawiły się w kontekście designu płytek, czyli ich formatów i wzorów. Technologia cyfrowej dekoracji na sucho i mokro zwiększa możliwości w zakresie tak pożądanych ostatnio płytek wielkoformatowych gładkich, strukturalnych oraz polerowanych. Dodatkowo, usprawnienie korzystnie wpływa na aspekt ekologiczny produkcji. Dzięki wbudowanemu w proces produkcyjny systemowi recyklingu, Continua+ w zrównoważony sposób gospodaruje powstałymi przy produkcji odpadami, które mogą być łatwo zawracane ponownie do produkcji.
Co uważacie Państwo za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
W 2020 rok wkraczamy z planami na wdrożenie nowych kolekcji, które mamy nadzieję, że zostaną świetnie odebrane przez rynek. Są to kolekcje o głębokich strukturach, z pięknymi nawierzchniami, w różnorodnej kolorystyce – od modnych aktualnie wszelkich odcieni niebieskiego, w połączeniu z satynową bielą, z elementami chevronu, drewna itp., poprzez nowy, obiecujący format 40:120, który kierujemy do nieco bardziej wymagającego konsumenta – również w nieco odważniejszej kolorystyce głębokich zieleni, ale także struktur i powierzchni. W drugim kwartale natomiast planujemy wprowadzenie święcących triumfy na targach w Walencji, wielkoformatowych gresów polerowanych, inspirowanych pięknem naturalnego materiału jakim jest kamień, bardzo charakterystycznych, o mocnych wzorach i niepowtarzalnym designie. Kolekcje, które znajdą swoje zastosowanie zarówno w przestrzeniach komercyjnych jak również inwestycjach prywatnych. Kolekcje ze względu na ich charakter kierowane są głównie do klientów z segmentu premium (aranżujących duże przestrzenie), podążających za najnowszymi trendami, miłośników naturalnego kamienia i przełamywania stereotypów w aranżacjach.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
W kontekście płytek możemy mówić o rozwoju wzornictwa i formatów – konsumenci są bardziej świadomi, wybierają większe formaty nawet do małych łazienek, zwracają większą uwagę na jakość i wzornictwo.
Jakie trendy wnętrzarskie uważacie Państwo za dominujące w 2020 roku?
Nawiązania do antyku – wykorzystanie kamieni typu „marmur” jak Calacatta Gold oraz zafascynowanie rynku kamieniem jako takim. Na targach wnętrzarskich zapowiadających trendy na 2020 rok dało się zaobserwować ogromną fascynację antykiem. Projektanci pokochali styl znany nam z obrazów i przedstawień starożytnych świątyń i zainspirowali się antycznymi budowlami zdobiącymi Ateny czy Rzym. Na podłogach i ścianach umieszczają teraz marmurowe lub stylizowane na marmur materiały i wzory nawiązujące do tamtego okresu. Biel i szarość królują w każdym pomieszczeniu, a uzupełniają je roślinne nawiązania i eleganckie dodatki. Żyłkowane marmury i terrazzo występują nie tylko na ścianach i podłogach, ale również na fragmentach mebli i dodatków.
W aranżacji wnętrz niezwykle na czasie będą inspiracje naturą, co już widzieliśmy również w minionych latach, ale trend dalej będzie się umacniał. Im więcej zieleni, organicznych materiałów i nawiązującego do egzotyki wzornictwa, tym lepiej. Tym razem jednak nie mówimy o delikatnej inspiracji, a prawdziwej rewolucji. Na dobre odstawiamy na półkę industrialne motywy. Wszystkie te rozwiązania wpisują się w globalny trend eko. Naturę umieszczamy na pierwszym miejscu. Teraz zależy nam nie tylko na estetycznym wykonaniu, ale również – a może przede wszystkim – na życiu w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Czerpiemy z surowców takich jak drewno, ceramika czy rattan. Możliwie dużo mebli i dodatków wykonujemy własnoręcznie, wykorzystując do tego stare i nieużywane przedmioty. Zero waste i hand made to słowa klucze – skupiamy się wokół przerabiania tego, co już mamy. Ograniczamy więc zakupy i stawiamy na akcesoria z odzysku.
Jaka nowość rynkowa była według Państwa Waszą najważniejszą premierą 2019 roku?
Calacatta Gold (na zdjęciu), czyli klasyczny biały marmur wzbogacony świetlistymi żyłami o złotym wybarwieniu, nawiązujący do antycznych trendów, poszukiwana przez architektów i projektantów. Dostępny w wersji matowej oraz polerowanej.