W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Krzysztof Kaczmarek, Dyrektor Handlowy w firmie TECE.
Co ważnego wydarzyło się w Waszej firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju?
Dla TECE rok 2019 był niezwykle ciekawy. Uruchomiliśmy nowe centrum logistyczne w Pęczu, k. Strzelina. Inwestycja ta pozwoliła skrócić czas dostarczenia towarów na rynki zagraniczne i usprawnić procesy logistyczne. Jako producent rozwiązań sanitarnych weszliśmy także w nową kategorię produktów, wprowadzając na rynek innowacyjną toaletę myjącą. TECEone spotkał się z dużym zainteresowaniem zarówno ze strony naszych partnerów, architektów, jak i ostatecznych odbiorców. Miniony rok upłynął nam także pod znakiem targów ISH, podczas których zaprezentowaliśmy nowości asortymentowe.
Co uważacie za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
2019 rok był dla nas niezwykłą okazją, aby spojrzeć na dotychczasowe osiągnięcia z szerszej perspektywy, tj. dwudziestu lat działalności TECE w Polsce. Na przestrzeni tych dwóch dekad mogliśmy aktywnie uczestniczyć w procesie rozwoju branży, oferować innowacyjne rozwiązania, zmieniać styl i funkcjonalność polskich łazienek. Ta perspektywa pozwoliła nam na nowo wyznaczyć ambitne cele i kierunki dalszych działań. Chcemy utrzymać dotychczasową dynamikę rozwoju firmy i budować relacje z grupami docelowymi oraz partnerami. Jeżeli chodzi o rozwój oferty, przed nami m.in. wprowadzenie na rynek nowej grupy produktowej. Dzięki niej osoby urządzające łazienkę będą mogły spersonalizować i dopasować do siebie poszczególne elementy wyposażenia, takie jak armatura sanitarna, przyciski i odwodnienia prysznicowe. Wierzymy w dalsze sukcesy.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
Od producentów rozwiązań sanitarnych Klienci oczekują „bliskości”, tj. realnych relacji, wsparcia na każdym etapie podejmowania decyzji. Dotyczy to zarówno ostatecznych użytkowników, jak i partnerów biznesowych, instalatorów czy architektów. Dlatego bycie CLOSE TO YOU jest misją naszej firmy i kierunkowskazem dla wszystkich działań, które prowadzimy.
![](https://www.designbiznes.pl/wp-content/uploads/2019/12/TECEone-aranżacja4-80x57.jpg)
Jaka nowość rynkowa była najważniejszą premierą 2019 roku?
TECEone – nasza innowacja na rynku toalet myjących. Jest minimalistyczna, intuicyjna w obsłudze, łatwa w montażu oraz pozbawiona zbędnych funkcji. Nie wymaga przyłącza prądu, a sterowanie odbywa się jedynie za pomocą dwóch pokręteł.