W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Aleksandra Ornowska, Specjalista ds. Marketingu ORiSTO.
Co ważnego wydarzyło się w Waszej firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju?
Rok 2019 to rok zmian w ofercie marki Oristo. Pojawiły się trzy, dobrze przyjęte przez rynek kolekcje mebli, wprowadziliśmy nowy standard uniwersalności rozmiarowej i wymiennego dopasowania umywalek – dzięki czemu z w miarę szczupłego portfolio możemy zaoferować imponujący wachlarz kombinacji produktów. W 2019 r. zaplanowaliśmy również dalszy rozwój produktów, które będą realizowane w latach kolejnych. Podsumowując – produktowo mamy za sobą bardzo pracowity rok! Analizując aspekty komercyjne można stwierdzić, iż w miarę upływu kolejnych miesięcy 2019 mierzyliśmy się z coraz trudniejszą sytuacją rynkowa i pogorszeniem nastrojów. Bardzo się cieszymy iż te trudne okoliczności nie wpłynęły negatywnie na poziom sprzedaży mebli marki Oristo.
Co uważacie za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Największy nacisk w 2020 r. będziemy kładli na konsekwentne i zaplanowane budowanie pozycji marki Oristo na rynku. Planowane aktywności dotyczą zarówno realizowania przemyślanej strategii produktowej jak i poszerzania portfolio Klientów. W tym pierwszym obszarze, 2020 rok będzie dla nas rokiem domykania małej rewolucji w produktach, którą rozpoczęliśmy wdrożeniami z 2019 – pojawią się zarówno nowe propozycje luster i szafek lustrzanych, jak i nowa zupełnie kolekcja BASE. Jak sama nazwa wskazuje będzie to wolumenowa kolekcja, wyróżnikiem tej kolekcji z którego jesteśmy szczególnie dumni jest kilka rozmiarów specjalnie zaprojektowanych razem z szafkami umywalek ceramicznych – w całości nasz rozwój i pierwsza w naszej ofercie linia umywalek znakowana brandem Oristo. W zakresie relacji z obecnymi Klientami i pozyskiwaniu nowych – szczególny nacisk będziemy kładli na komunikowanie naszych przewag technicznych związanych z zabezpieczeniem mebli przed wodą i wilgocią. Obiektywnie mamy w tym zakresie najwyższe standardy na rynku – i będziemy się starali lepiej o tym opowiedzieć.
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
2019 rok upływał pod kątem stopniowego pogorszenia się nastrojów rynkowych . I chociaż nie weszliśmy w obszar recesji, każdy kolejny miesiąc charakteryzował się coraz większym wysiłkiem w dotrzymywaniu zobowiązań budżetowych. Mamy nadzieję iż 2020 r. będzie pod tym względem nieco łatwiejszy.
Jaka nowość rynkowa była najważniejszą premierą 2019 roku?
Spośród dobrze przyjętych nowości 2019 r szczególnie zadowoleni jesteśmy z kolekcji Montabianco. To wyrafinowana i dopracowana propozycja dla miłośników klasycznych form. Bardzo nas cieszy iż grono zwolenników takiej stylistyki okazało się całkiem spore!