Podczas targów Cersaie 2019 jedną z nowości, którą organizatorzy zafundowali wspólnie z włoskim instytutem wzornictwa Associazione per il Disegno Industriale (ADI) wystawcom i zwiedzającym był konkurs na najlepsze stoisko – ADI Booth Design Award.
Podczas pierwszych dwóch targowych dni zespół ekspertów składający się z Cecilii Bione (profesor Akademii Sztuk Pięknych w Bolonii i ekspertki w dziedzinie projektowania wystaw), Pierluigi Molteniego (architekta, profesora Advanced Design i eksperta w dziedzinie projektowania wystaw) oraz Wladimiro Bendandiego (eksperta w dziedzinie komunikacji i identyfikacji marki reprezentującego ADI Emilia-Romagna) ocenił stoiska wystawców. Wybrał te, które najlepiej komunikują tożsamość i wartość marki oraz jej produktów.
Pokonanie ograniczeń
W gronie zwycięzców konkursu na najlepsze stoiska Cersaie 2019 znalazła się marka Fiandre (kategoria wnętrza). Jury doceniło jej stoisko za udane przełamanie tradycji kwadratowego formatu ekspozycji. Marka zaaranżowała stoisko w wykorzystując owalne kurtyny. Zabieg ten pozwolił na zwiększenie zasięgu wzroku i podkreślił ekspresyjny potencjał materiału ceramicznego.
Estetyczna konsekwencja
Jury wyróżniło również stoisko marki Mosaico + (kategoria minimalizm). Wrażenie na jurorach zrobiła estetyka stoiska oparta na rygorystycznych kształtach, które doskonale integrują się z projektem graficznym. Prosty i czysty styl w połączeniu z przejrzystością wystawy są kluczowymi aspektami koncepcji stoiska.
Optymalizacja i siła wyrazu
Stylgraph Styl’Editions (kategoria research) został nagrodzony za projekt stoiska, który doskonale pokazuje złożoność oferty marki na stosunkowo niewielkiej powierzchni. A dzieje się to dzięki umiejętnemu użyciu materiałów, wzorów graficznych i rozplanowaniu przestrzeni. Doceniono przejrzystość narracji i siłę wyrazu tożsamości.
Zrobić wrażenie
W plebiscycie na najciekawsze stoiska Cersaie 2019 została nagrodzona również Flaminia (kategoria show). Jury doceniło ciekawy pomysł na ekspozycję artykułów sanitarnych. Marka podkreśliła różnorodność kształtów i kolorów swoich produktów poprzez umieszczenie ich w „tropikalnej dżungli”. Jury pochwaliło skuteczną teatralizację i wyjście poza schematy. Koncepcję wystawy stworzył Giulio Cappellini, dyrektor artystyczny marki od ponad 15 lat. Wciągająca i malownicza trasa, przerywana drzewami i zbiornikami wodnymi, prezentuje najważniejsze kolekcje Flaminii.
fot. otwierające: Flaminia
Zobacz też: Co ciekawego pokazują wystawcy na Cersaie 2019