Strategia, którą przygotował PARP została zaprezentowana na tegorocznych targach Meble Polska w Poznaniu. Aby ją opracować, PARP zlecił firmom Kantar i Marketing Partners Tomasz Ziółkowski przeprowadzenie szeregu badań i analiz oraz warsztatów z przedstawicielami branży meblarskiej.
Na tej podstawie powstał dokument zawierający rekomendacje w zakresie budowania unikalnego wizerunku marki polskiej branży meblarskiej i jej pozycjonowania na rynkach międzynarodowych oraz długookresowe wytyczne do komunikacji marki.
Inteligentne polskie meble
W wyniku tych badań i analiz, PARP zaleca polskim producentom mebli budowanie wizerunku ich produktów jako Smart Furniture. Powinno się je promować i komunikować jako multifunkcyjne, organizujące przestrzeń mieszkania w wygodny, inteligentny, optymalny sposób.
Adresatem tych komunikatów powinna być przede wszystkim młoda, nowoczesna rodzina z dużego miasta, o średnich i wyższych dochodach, która ceni sobie zaradność w zarządzaniu swoim mieszkaniem i życiem.
Tej koncepcji powinny towarzyszyć działania marketingowe polskich producentów na rynkach zagranicznych. Takie jak m.in umieszczanie na lub przy polskich meblach komunikatu jednoznacznie wskazującego Polskę jako kraj ich pochodzenia: Smart Furniture. Made in Poland.
Dokumenty ze szczegółowym opisem strategii dostępne są na stronie www.parp.gov.pl
Fot. otwierające: VOX