Strategia na lata 2019-2023 to z jednej strony nasza odpowiedź na wyzwania, z jakimi się mierzymy i będziemy mierzyć w kolejnych latach, w szczególności poprzez określenie szeregu inicjatyw i celów, które w naszej opinii pozwolą przygotować organizację do działania w długim horyzoncie czasowym i przyspieszyć jej rozwój – komentuje Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO.
Nasza dotychczasowa koncepcja rozwoju, zakładająca m.in. wzrost organiczny i dość selektywne podejście do podejmowania nowych inicjatyw biznesowych, pozwoliła nam uzyskiwać bardzo satysfakcjonujące w naszej ocenie rezultaty. W ciągu ostatnich pięciu lat zwiększyliśmy przychody z ok. 270 mln PLN do ponad 405 mln PLN* na koniec 2018 roku, a nasz zysk EBITDA wzrósł w tym czasie z 35 mln PLN do ponad 57 mln PLN*(*dane szacunkowe za 2018, nie podlegały badaniu przez biegłego rewidenta). Możemy pochwalić się osiągnięciem silnej pozycji rynkowej w Polsce i regionie oraz stabilną sytuacją finansową.
Jesteśmy dumni z tego, że zbudowaliśmy kompetentny i zaangażowany zespół, gotowy do podejmowania i skutecznej realizacji coraz bardziej ambitnych zadań. Wszystkie powyższe czynniki sprawiają, że jesteśmy jako Grupa dobrze przygotowani do realizacji kolejnego etapu rozwoju określonego w Strategii F1 [dowiedz się więcej o Strategii F1]. Strategia na lata 2019-2023 to z jednej strony nasza odpowiedź na wyzwania, z jakimi się mierzymy i będziemy mierzyć w kolejnych latach, w szczególności poprzez określenie szeregu inicjatyw i celów, które w naszej opinii pozwolą przygotować organizację do działania w długim horyzoncie czasowym i przyspieszyć jej rozwój.
Do naszych głównych zadań należeć będzie integracja i konsolidacja funkcji centralnych w Grupie, segmentacja oferty i repozycjonowanie marki Ferro, wdrożenie oferty systemowej, optymalizacja i integracja łańcucha dostaw oraz intensyfikacja ekspansji rynkowej. W efekcie zakładamy osiągnięcie CAGR skonsolidowanych przychodów 2018-2023 na poziomie ok. 11% i EBITDA na poziomie ok. 10%. W Strategii F1 przewidujemy także inicjatywy z obszaru M&A – nie zostały one ujęte w powyższych szacunkach przychodów i EBITDA.
Interesują nas przede wszystkim takie projekty, które pozwolą na przejęcie nowego rynku lub udziałów w istniejącym rynku. Realizacja celów Strategii F1 odbywać się będzie przy założeniu utrzymania bezpiecznego poziomu zadłużenia i jak wierzymy atrakcyjnej polityki dywidendowej FERRO.
– Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO