Jaki był rok 2018 w firmach łazienkowych i na rynku oraz czego możemy spodziewać się w 2019 roku? Pytamy o to przedstawicieli branży w naszej corocznej ankiecie. Dziś swoimi spostrzeżeniami dzieli się Piotr Kulaziński, założyciel firmy Obsession Consulting, twórca marki Azario.
Z jakiego powodu zapamiętacie 2018 rok w Waszej firmie?
Rok 2018 w marce Azario był wyjątkowy. Zakończyliśmy go wzrostem sprzedaży w porównaniu do 2017 roku oraz utrzymaniem silnej, drugiej pozycji wśród dostawców płytek do salonów łazienkowych BLU. Ponadto dla mnie to zakończenie prowadzenia projektu Azario i przekazanie go do zarządzania bezpośrednio już przez firmę BR Konsorcjum Refleks czyli właściciela sieci BLU. Oddaję silną markę, która z sukcesem wpisała się w branżę.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?
Jak co roku uczestniczyliśmy w najważniejszych targach branżowych: Cevisama i Cersaie. Te wydarzenia pozwoliły nam nawiązać nowe kontakty handlowe i biznesowe z przedsiębiorcami z wielu krajów oraz spotkać się z naszymi zagranicznymi dostawcami.
Zaobserwowane trendy zaowocowały wprowadzeniem do oferty w III kwartale 2018 roku m.in. dekoracji składających się z wielu elementów. Modułowe tworzenie obrazu odpowiada spersonalizowaniu wnętrza do potrzeb inwestora Projektantem marki odpowiedzialnym za wzornictwo była Aneta Kubasiewicz z Blossom Design – to dzięki niej stworzyliśmy wiele ciekawych wzorów i koncepcji łazienek.
Kluczową decyzją było wspomniane wyżej zakończenie współpracy zespołu Azario w Łodzi i z końcem grudnia przekazanie projektu. Nasze biuro stworzyło w 2015 markę i wypromowało ją w sieci BLU.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Państwa firmy w 2018 roku?
Przemyślana strategia i wykorzystanie potencjału marki.
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
W 2018 roku wyzwaniem dla marki Azario było utrzymanie czołowej pozycji w sprzedaży. Jednocześnie w minionym roku musieliśmy zmierzyć się z wyzwaniami logistycznymi i merchandisingowymi, a także wdrożeniem nowych formatów.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Myślę, że personalizacja produktu i jego modularność – to nurt, który mocno zaznaczył się w 2018. Dostosowywanie się do potrzeb klienta w łatwy i nie generujący dużych kosztów sposób, to wyzwanie na kolejne lata.
Jaki jeden produkt / nowość wybralibyście jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Dla moich produktów najważniejsze było wprowadzenie do oferty uniwersalnych dekoracji wieloelementowych, które mogą wzbogacić każdą kolekcję z portfela produktowego marki Azario i nie tylko. Na rynku krajowym mocno zauważalny jest znaczny wzrost formatu płyt gresowych przekraczających już 300cm.
Jakie nadzieje i plany wiąże Pan z nowym rokiem – czego możemy się po Was spodziewać?
Mam nadzieję na dalszy rozwój marki Azario i wykorzystanie jej potencjału również poprzez rozwój innych grup asortymentowych. Zakończyłem ten projekt, ale nadal pozostaje w międzynarodowym handlu płytek ceramicznych. W 2019 ukierunkowuję się na ekspansję rozpoczętego w 2016 r. projektu deweloperskiego.
Piotr Kulaziński – Założyciel firmy Obsession Consulting, wspierającej firmy w zakresie konsultingu mającego na celu powstanie innowacyjnych rozwiązań, produktów, usług i procesów. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą w branży łazienkowej. Do 2011 Dyrektor Sprzedaży w firmie Rovese. Twórca strategii marek, produktów i usług. Założyciel i manager marki Azario do 2018. Założyciel i udziałowiec Obsession Investment, działa w sektorze deweloperskim.