Z jakiego powodu zapamiętacie Państwo 2018 rok w Waszej firmie?
Michał Paszkowski, Dyrektor Zarządzający w Steinberg Polska: To był bardzo dynamiczny i intensywny rok. Wprowadziliśmy wiele nowych produktów i większa część z nich odniosła spory sukces. Bardzo nas cieszy, że zostały tak dobrze odebrane przez Klientów.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?
Zdecydowaliśmy się powiększyć naszą załogę w Polsce, generalnie wszystko idzie zgodnie z naszym planem i też podjęliśmy takie kroki, by zrealizować ten cel. Na 2019 rok mamy też pewne plany dotyczące rozbudowy naszego showroomu we Wrocławiu i zatrudnienia kolejnych osób w firmie.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Waszej firmy w 2018 roku?
Dynamizm.
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
W 2018 roku Polski rynek w armaturze łazienkowej opierał się na kolorach i to było pewnego rodzaju wyzwanie, pod kątem technologicznym i produkcyjnym. Dobrej jakości powłoka wymaga skomplikowanego procesu technologicznego, trzeba też to zgrać z odpowiednim czasem realizacji, a jakość jak wiadomo nie lubi pośpiechu. Finalnie całość udało nam się dobrze skoordynować i produkty były dostępne na naszych magazynach od ręki.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Trend kolorów wyznaczał kierunek rynku i było to bardzo widoczne, przyszły rok na pewno jeszcze będzie się na tym opierał. Cieszy nas to, bo jest to potwierdzenie, że łazienki stały się naprawdę istotnym elementem domu i klienci oraz architekci mają odwagę tworzyć piękne wnętrza, które nie opierają się tylko na tzw. bezpiecznych stylistycznie produktach.
Jaki jeden produkt / nowość wybralibyście jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Zdecydowanie kolekcja 260 w wykończeniu czarny mat i szczotkowany nikiel. Trzeba przyznać, że produkty z tej serii wyglądają imponująco. Sama kolekcja stworzona przy współpracy z Jochenem Schmiddemem w podstawowej chromowanej wersji odniosła bardzo duży sukces, ale wersje w kolorach sprzedają nam się w niewiarygodnym tempie. Na chwilę obecną mamy listę oczekujących na te produkty.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z 2019 rokiem – czego możemy się po Was spodziewać?
Przede wszystkim mamy nadzieję, że koniunktura dalej będzie pozytywna, czego życzymy sobie i branży, myślimy, że tak właśnie będzie i za rok znowu będziemy rozmawiać o sukcesach. Czego się można po nas spodziewać w przyszłym roku? Wielu nowych produktów, również wyposażonych w systemy elektroniczne i jeszcze mocniejszej pozycji na rynku nad którą pracujemy wraz z naszymi partnerami.