Z roku na rok zmieniają się nie tylko trendy aranżacyjne, ale także metody ich promowania. Firmy oferujące elementy wyposażenia domu, muszą stawiać na coraz bardziej kreatywne rozwiązania, aby dotrzeć do klienta. Niezbędne więc staje się dokładne zaplanowanie komunikacji content marketingowej oraz dobór narzędzi i kanałów dystrybucji treści kierowanych do osób, które szukają pomysłów na urządzenie swojego wnętrza. Czym zaskoczą nas marki wnętrzarskie w 2019 roku?
Wzrasta świadomość skuteczności działań związanych z marketingiem treści. Wynika to z raportu Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019 przeprowadzonego pod koniec ubiegłego roku przez Sferę Group. Zdecydowana większość przebadanych firm widzi konieczność rozwoju tego obszaru komunikacji, a 52% z nich planuje zwiększyć budżety stricte na ten cel. Na co je przeznaczą?
Inspiracje – głównie z portali wnętrzarskich
Portale o tematyce wnętrzarskiej wciąż wiodą prym jako podstawowe źródło inspiracji dotyczących wyposażenia domu – potwierdza to aż 76% przedstawicieli firm biorących udział w badaniu Sfery Group. Blisko połowa z nich wskazuje również targi i wydarzenia branżowe jako miejsce bezpośredniej komunikacji firmy z potencjalnym klientem. Można zatem wysnuć wniosek, że poza współpracą z mediami, ważnym elementem promocji będzie udział w największych wydarzeniach związanych z architekturą wnętrz, wzornictwem i rynkiem nieruchomości.
Projekt wizerunku marki – strategia
Promocja kreatywnych treści w branży wnętrzarskiej opiera się przede wszystkim na warstwie wizualnej. Niezwykle ważne staje się zatem stworzenie spójnego wizerunku we wszystkich kanałach. Umożliwia to ujęcie wszelkich działań w strategii content marketingowej – przyznaje to blisko 60% firm uczestniczących w badaniu trendów w tym obszarze.
Jednak tylko 18% respondentów deklaruje posiadanie strategii w postaci spisanego dokumentu.
Osobną kwestią pozostaje realizacja zaplanowanych materiałów promocyjnych. Większość przebadanych firm deklaruje realizowanie strategii wewnątrz firmy, jednak 40% z nich planuje położyć większy nacisk na współpracę z zewnętrznymi partnerami.
Punkt wyjścia – pozycjonowanie treści
Aby zwiększyć widoczność marki w internecie, firmy z branży wnętrzarskiej starają się przykuć uwagę potencjalnego klienta zdjęciami z autorskich sesji aranżacyjnych, filmami obrazującymi produkt w użyciu oraz treściami poradnikowymi. Jednak punktem wyjścia powinna być optymalizacja wszelkich treści pod kątem SEO.
– Największa część (44%) respondentów w naszym badaniu uznała, że to właśnie dzięki temu możliwe jest podniesienie wartości publikowanych treści. Odpowiadanie na trendy rynkowe oraz dostosowanie przekazu o nich tak, by nie zginął wśród tysięcy innych w internecie, staje się kluczowym zadaniem. Marketerzy firm oferujących artykuły dla domu doskonale wiedzą, że poprawa pozycji w wyszukiwarkach generuje zwiększenie ruchu na stronie, a to może przekładać się na wzrost sprzedaży – mówi Jakub Węgrzyn, PR & Social Media Specialist w Sfera Group.
Dwie kropki nad „i” – Instagram oraz influencerzy
Ważnym obszarem komunikacji branży wnętrzarskiej w 2019 będzie współpraca z blogosferą oraz influencerami. Choć w ubiegłym roku ponad połowa badanych firm nie podjęła jeszcze współpracy w tym zakresie, to w 2019 takie działanie deklaruje już blisko 2/3 z nich.
Według ponad 92% badanych firm, korzystających z narzędzi content marketingowych, to Instagram będzie najbardziej popularnym kanałem social mediów.
– Nie dziwi zatem fakt, że poza influencerami zaczynającymi każdy wpis od hasztagu #interiordesign, przedstawiciele firm wnętrzarskich na drugim miejscu wskazują profile i blogi lifestyle’owe. To właśnie rekomendacje liderów opinii i recenzje na blogach, zaraz po materiałach firmowych, najczęściej kształtują decyzje zakupowe. W tym obszarze respondenci widzą duży potencjał komunikacyjny na 2019 rok – dodaje Jakub Węgrzyn.