Z jakiego powodu zapamiętacie 2018 rok w Waszej firmie?
Agnieszka Rygulska-Kmieć, Dyrektor Handlowy Novellini Sp. z o.o.: Rok 2018 to dla Novellini zatrudnienie kolejnych osób, które wsparły zespół handlowców terenowych i polepszają obsługę w biurze handlowym w Poznaniu. Cieszymy się z tego faktu, ponieważ angaż dla kogoś nowego to zawsze nadzieja na długoletnią współpracę. Jest to także dowód dla naszego właściciela, że warto inwestować w polski rynek. Odwiedził on Polskę kilka tygodni temu i nie mógł wyjść z podziwu nad dynamiką zmian w naszym kraju widocznych przez pryzmat ekspozycji w salonach łazienkowych. Trzymamy kciuki, aby jego spostrzeżenia tak pozytywnie przełożyły się na wyniki w 2019 roku.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?
Udało nam się zaistnieć ciekawą kolekcją produktów Black & White, która przywołała z impetem kolory w łazience. Wykończenia naszych produktów to nie tylko uznany przez lata srebrny, czy innowacyjny chrom PVD, ale teraz głównie czarny. Wiele produktów w tym kolorze mamy dostępne z polskiego magazynu od ręki. Mamy nadzieję, że Polacy spojrzą wkrótce bardziej łaskawie na profil biały, z którym do tej pory mają nieciekawe doświadczenia, a który jest wdzięczny w utrzymaniu w czystości i uniwersalny w zastosowaniu.
Cieszymy się, że jest tylu odważnych inwestorów, którzy bawią się kolorem w łazience. Dzięki temu przestaje ona pełnić funkcję higieniczną, ale staje się integralną częścią całego mieszkania i powodem do dumy.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Państwa firmy w 2018 roku?
Design i konsekwencja w działaniu
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Chiński import, walka ceną – to wszystko kłopoty od lat. Polski klient nie lubi przepłacać, często ocenia kabinę przez pryzmat kilku metrów kwadratowych szyby i kawałka profilu aluminiowego. Nasza w tym rola, aby do tych oczekiwań się dopasowywać, ale jednocześnie budować lepszą świadomość marki i edukować w zakresie technologii, jaka się kryje za produktem.
Najważniejsze to trzymać rękę na pulsie, obserwować działania firm branżowych i szukać swojej drogi. Ameryki nie odkrywam, ale sprzedaż to dziś swoisty poligon, dlatego ciągle trzeba zachować czujność i starać się być lepszym.
Dla mnie najważniejsza jest jakość obsługi na każdym etapie realizacji sprzedaży. Z pewnością na tym polu mamy dużo do zrobienia i będziemy szukać możliwości poprawy współpracy.
Drugim wyzwaniem jest dynamicznie zmieniający się rynek pracy, który spowodował, że także nas dotknęły zmiany personalne, które zawsze mają wpływ na bieżące wyniki. Plany postawione przed polskim oddziałem są bardzo ambitne i cieszy nas, że pomimo wspomnianych trudności uda się zrealizować założenia obrotowe.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?*
Kolory! I to nie tylko biały i czarny, ale wszelkie odcienie miedzi, złota, stali. Szczególny bum obserwujemy w armaturze. Zastanawiamy się, kiedy klienci zaczną pytać o te kolory w profilach kabinowych i czy te wykończenia odniosą tak duży sukces jak np. czarny. Takie kolory w kontekście aluminium to duże wyzwanie technologiczne.
Jaki jeden swój produkt / nowość wybralibyście jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Kabina parowa – chcemy wzbudzić u klientów chęć posiadania własnego SPA, które będzie higieniczne, funkcjonalne i zawsze na wyciągnięcie ręki. Będziemy pracować nad konceptem domowego SPA przez cały kolejny rok. To produkt, o który klient z ulicy nie zapyta, bo często nie wie, że w ogóle istnieje, myśląc że SPA to hotel czy aquapark. Planujemy dużą część spotkań z architektami i handlowcami poświęcić tematowi jak wzbudzić chęć posiadania sauny i jakie korzyści zdrowotne niesie to za sobą.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z nowym rokiem – czego możemy się po marce Novellini w 2019 roku spodziewać?
Realizacja ambitnych planów sprzedażowych, rozwijanie współpracy z architektami dzięki dostępnej wkrótce bazie plików projektowych. Chcemy być widoczni na różnych branżowych eventach, spotykać się z architektami, chwalić się nowym showroomem otwartym niedawno we Włoszech. Przed nami także kolejna edycja najważniejszych targów branżowych we Frankfurcie. Z pewnością tam zaprezentujemy kilka nowości, którymi będziemy kusić naszych odbiorców w najbliższych miesiącach.
Przed targami ISH Frankfurt zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska na 4 Design Days w Katowicach.
Dużym wyzwaniem w 2019 będzie wprowadzenie na polski rynek kolekcji mebli IOTTI by Novellini. Zdajemy sobie sprawę z trudności tego zadania, ale mamy kilka ciekawych rozwiązań, które mamy nadzieję przypadną polskim odbiorcom do gustu.