Z jakiego powodu zapamiętacie Państwo 2018 rok w Państwa firmie?
Krzysztof Dulban, Dyrektor ds. dystrybucji wyposażenia łazienek w Excellent SA: 2018 to dla nas kolejny rok dynamicznego rozwoju. W segmencie wyposażenia łazienek odnotowaliśmy 25% wzrost sprzedaży utrzymując tym samym trend ostatnich kilku lat. Nie spodziewaliśmy się aż takiego wzrostu w minionym roku. Z pewnością zapamiętamy go jako wyzwanie logistyczne.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Państwa firmy?
Był to dla nas ważny rok z uwagi na zmiany naszych lokalizacji, firma przeniosła swoją centralę oraz Oddział Szkła Budowlanego do nowo wybudowanego obiektu w Podłężu pod Krakowem. Nowe miejsce pracy zyskały także działy handlowe oraz marketing branży wyposażenia łazienek lokując się w nowych biurowcach w Krakowie przy ul. Korbońskiego 14c. Do tej lokalizacji został także przeniesiony salon firmowy.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Państwa firmy w 2018 roku?
Systematyczne zmiany.
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Przede wszystkim mierzyliśmy się z wyzwaniami logistycznymi, pomijając aspekt przeprowadzki kluczowe było opanowanie logistyki. Przy tak dynamicznym wzroście zapotrzebowania na produkty Excellent, nasz stosunkowo nowy obiekt magazynowy okazał się być niewystarczający.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 rok?
Kompleksowość to chyba właściwe słowo. Klienci oczekują oferty dobrze dobranej pod względem wzornictwa, funkcjonalności i poziomu cenowego. Poza tym rosnąca świadomość klientów oraz coraz wyższe wymagania w zakresie obsługi sprzedażowej i posprzedażowej sprawiają, że firmy chcące odgrywać istotną rolę na rynku muszą sporo inwestować w swój rozwój.
Jaki jeden produkt / nowość wybralibyście Państwo jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Miniony rok obfitował w nowości w wielu grupach produktowych. Ofertę Excellent wzbogaciły także dla nas zupełnie nowe grupy produktowe m.in. grzejniki i meble łazienkowe. Ogromną rolę odegrały produkty ceramiczne w szczególności umywalki z cienkim rantem. Jeśli natomiast mam wskazać jeden produkt to jest to bez wątpienia wanna wolnostojąca LILA wpisująca się w aktualne potrzeby rynku. Będziemy z pewnością rozwijać tę linię w roku 2019.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z 2019 rokiem – czego możemy się po Państwu spodziewać?
Kolejne inwestycje i zmiany. Już w marcu przenosimy swoje magazyny do nowego ponad dwukrotnie większego obiektu. Na powierzchni 6500m2 znajdą się regały wysokiego składowania oraz antresola przeznaczona do konfekcji mniejszych gabarytowo produktów jak baterie. Nasze szeregi zasilają właśnie nowi pracownicy. Mam nadzieję, że w tym roku dzięki podjętym działaniom uda nam się zaspokoić potrzeby naszych klientów, a przede wszystkim będziemy w stanie zapewnić im sprawną logistykę.