Z jakiego powodu zapamiętacie Państwo 2018 rok w Waszej firmie?
Grzegorz Chorzyński, Luxury Bathrooms (oficjalne przedstawicielstwo na Polskę marek THG Paris, BETTE, Oasis, Olympia Ceramica, Imperial Bathrooms oraz Effegibi): Jako właściciel firmy Luxury Bathrooms, reprezentującej produkty marek z najwyższego segmentu, patrzę na rynek polski poprzez pryzmat produktów luksusowych i najbardziej wymagających klientów.
Rok 2018 był najlepszym na naszym rynku w historii wszystkich marek, które reprezentuję. Przede wszystkim owocował w bardzo dużą liczbę projektów, które wymagały zamówień niestandardowych i dopasowanych pod konkretne potrzeby oraz wizje klientów końcowych gotowych przeznaczyć większy budżet na zakup produktów wyróżniających się z tłumu. Dystrybutorom reprezentującym wspomniane marki z grupy ekskluzywnych udało się także zrealizować kilka bardzo prestiżowych inwestycji komercyjnych jak np.: hotele pięciogwiazdkowe.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?
W roku 2018 firmy, które reprezentuję w Polsce, zainwestowały dużą część budżetów marketingowych w prezentacje dla dystrybutorów i architektów obsługujących najbardziej wymagających inwestorów. To zaowocowało znaczącym zwiększeniem zainteresowania tymi markami oraz zmianą ich postrzegania nie tylko jako marki bardzo niszowe. W czasach, gdy klienci poszukują produktów wyróżniających się na tle pozostałych, to istotny element naszej pracy.
Zauważalnym zjawiskiem był duży udział projektów indywidualnych, których wartość końcowa wzrosła znacząco do lat poprzednich.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Waszej firmy w 2018 roku?
Aprecjacja.
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Dla nas rok 2018 nie odbiegał pod kątem specyfiki pracy od lat ubiegłych. Każdego roku podchodzimy do naszej pracy w sposób nieszablonowy i staramy się zaspokoić wszystkie wymagania rynku, więc nie zauważamy znaczących trudności w naszej pracy.
Myślę, że większym wyzwaniem będzie rok 2019, w którym przewiduje się wiele wydarzeń geopolitycznych, które mogą mieć duży wpływ na decyzje zakupowe inwestorów.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Według mnie znacząco wzrasta udział rynku inwestycji apartamentowych i hotelowych w segmencie prestiżowym, w stosunku do rynku detalicznego. Patrząc na ilość planowanych inwestycji w roku 2019, będzie to tendencja zwyżkowa mająca też wpływ na kształtowanie rynku.
Jaki jeden produkt / nowość wybralibyście jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Myśląc o markach, które reprezentuję w Polsce trudno jest wyłonić jednoznacznie najważniejszy produkt zważywszy na ogrom oferty oraz możliwości jej personalizacji. Ale spróbuję podjąć wyzwanie.
Będzie to wanna i umywalka BETTE Lux Oval Couture (produkty ze stali tytanowej emaliowanej, w obudowach z niezwykle trwałej tkaniny). Produkt, który znacząco pozytywnie zmienił postrzegalność marki na rynku jako produktu o bardzo wysokiej jakości, niezwykłej trwałości ale także o ciekawym designie. Połączenie produktu stalowego z tkaniną ociepliło wizerunek stali jako materiału w oczach klientów pamiętających łazienki z lat 70., 80. i 90. XX wieku.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z 2019 rokiem – czego możemy się po Luxury Bathrooms spodziewać?
Rok 2019 patrząc na prognozy i koniunkturę na świecie może być bardzo nieprzewidywalny. Moja firma zamierza zintensyfikować działania w postaci specjalnych prezentacji dla zainteresowanych grup architektów oraz dystrybutorów. Chodzi o zwiększenie zaangażowania we wsparcie obsługi indywidualnej dla dystrybutorów pracujących z najbardziej wymagającymi klientami, którzy oprócz wyjątkowych produktów oczekują także większej i jeszcze bardziej fachowej wiedzy na temat poszczególnych produktów.