Z jakiego powodu zapamiętacie Państwo 2018 rok w Waszej firmie?
Elżbieta Pękala, Duravit: Dla nas był to rekordowo dobry rok w kontekście obrotu, wyników finansowych i ogólnej pozycji marki na rynku polskim.
Jakie wydarzenia, decyzje, zjawiska były najważniejsze dla Waszej firmy?
Wskazałabym wprowadzenie nowoczesnej i eleganckiej serii XSquare oraz bardzo funkcjonalnej serii Brioso dającej ogromną różnorodność modeli mebli w korzystnej cenie. Jednocześnie odebraliśmy kilka znaczących nagród za serię LUV. Istotnym wydarzeniem było dla nas ponowne objęcie patronatem niezwykłego, multimedialnego festiwalu tj. X edycji Ery Schaeffera. Zaskoczeniem dla nas było otrzymanie za to specjalne zaprojektowanej i przygotowanej przez Antoniego Grabowskiego statuetki.
Jakie jedno-dwa słowa określają najlepiej rozwój Państwa firmy w 2018 roku?
Top serwis.
Z jakimi trudnymi wyzwaniami musieliście się zmierzyć w 2018 roku?
Konsekwentnie rosnące wymagania inwestorów.
Co było najważniejszym zjawiskiem kształtującym branżę łazienek w Polsce w 2018 roku?
Wskazałabym hossę na rynku budowlanym, zarówno w zakresie oddanych mieszkań jak i hoteli.
Jaki jeden produkt / nowość wybralibyście Państwo jako najważniejszy produkt 2018 roku i dlaczego?
Umywalki z serii LUV – produkt idealnie odebrany na rynku mimo pozycjonowania w segmencie luksusowym, sprzedaż w pierwszej dziesiątce. Umywalki z serii Luv, to dzieło duńskiej projektantki Cecilie Manz, łączy w sobie skandynawski puryzm oraz ponadczasową elegancję. Trzy rozmiary owalnych umywalek nablatowych wykonanych z DuraCeram® z dużymi wewnętrznymi misami oraz niezwykle cienkimi rantami.
Jakie nadzieje i plany wiążecie z nowym rokiem – czego możemy się po marce Duravit w 2019 roku spodziewać?
Jak wynika z raportu CBRE Polska utrzyma się na celowniku inwestorów hotelowych i pozostanie najbardziej atrakcyjnym miejscem do tego typu inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej, a my planujemy dalszy rozwój obecności w obszarze realizacji hotelowych. Pamiętając oczywiście wciąż o najważniejszym dla nas obszarze klienta indywidualnego. Stanie się tak m.in. poprzez wprowadzenie nowych, niezwykle ciekawych propozycji produktowych w segmencie średnim i premium dla najbardziej wymagających.