W tegorocznej, 13-tej edycji, Cosentino spodziewa się oryginalnych, wizjonerskich projektów przyszłych specjalistów w dziedzinie architektury i designu. Tematem konkursowych zmagań w pierwszej kategorii: Architektura, jest hasło “Cosentino i woda”. W drugiej: Projektowanie i Design, uczestnicy konkursu zmierzą się z wyzwaniem “Cosentino i energia”. W ramach tych tematów organizatorzy pozostawiają startującym pełną swobodę w zakresie procesu twórczego. Jednak każdy projekt powinien uwzględniać jeden z innowacyjnych produktów Cosentino: powierzchnię kwarcową Silestone®, powierzchnię ultrakompaktową Dekton® i / lub kamień naturalny ze specjalną ochroną przeciw plamom – Sensa by Cosentino®.
Co zostanie ocenione?
Przesłane prace oceni profesjonalne jury, składające się z profesorów uczelni patronujących, osobowości świata architektury i wzornictwa oraz przedstawicieli Grupy Cosentino. Jury weźmie pod uwagę koncepcyjną i techniczną jakość projektów, kreatywność, innowacyjność, możliwości opracowania i budowy prezentowanych prac. Istotne będzie również wpasowywanie się propozycji w ważną dla firmy ideę zrównoważonego rozwoju oraz dostosowanie koncepcji projektu do produktów oferowanych przez Grupę Cosentino.
333 projekty w poprzedniej edycji
Do ubiegłorocznej edycji Cosentino Design Challenge zgłoszono 333 prace (141 w kategorii architektura oraz 192 w kategorii design). Oficjalne ogłoszenie wyników odbyło się w Cosentino City Madrid, gdzie przyznano nagrody trzem zwycięzcom w każdej z kategorii. Spotkanie zakończono przemówieniem gościa specjalnego, architekta Daniela Rincón de la Vega.
Jak i do kiedy zgłaszać prace konkursowe?
Studenci zainteresowani udziałem w konkursie mogą zgłaszać prace za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej organizatora: www.cosentinodesignchallenge.org
Projekty opisane w języku angielskim przyjmowane będą do 1 czerwca 2019 r. W obu kategoriach konkursowych przyznane zostaną trzy nagrody o wartości 1.000 €, a także trzy nagrody pocieszenia dla finalistów.
Na zdjęciu projekt „Marble Origami” autorstwa Sophie Perrier, zwycięzca zeszłorocznej edycji konkursu w kategorii Design.