Jestem naprawdę zadowolony z wyników – mówił Adam Rożko, właściciel firmy Refleks, na 11. konferencji Refleks Sales Power. Odbyła się ona 22 marca 2018 r. w łódzkim hotelu Ambasador Premium. Byliśmy na prezentacji wyników i osiągnięć spółki z ostatniego roku.
Spotkanie składało się z czterech części i było prowadzone przez Adama Ptasińskiego, Prezesa Zarządu Refleks. W trakcie pierwszego modułu zaprezentował on strukturę organizacyjną firmy i jej historię, zmiany w sieci salonów łazienek BLU oraz przedstawił ogólne dane sprzedażowe i wyniki spółki. Druga część dotyczyła analizy sprzedaży spółki z podziałem na obszary asortymentowe: płytki ceramiczne, wyposażenie sanitarne, marka własna Azario i produkty dedykowane. Trzeci – m.in. analizy sprzedaży gazetki promocyjnej, działań marketingowych i prezentacji oferty online, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju sieciowej strony blu.com.pl, zaś czwarty – Centrum Logistycznego LogiQ i analizy wysyłek, a także znaczenia logistyki dla rozwoju dystrybucji spółki.
Zmiany w salonach BLU
Na początku 2017 r. firma Refleks posiadała 48 salonów łazienek BLU. W ostatnim czasie przebudowano 2 z nich (w Chojnicach i Iławie), otwarto 2 nowe (w Rzeszowie i Krośnie) i zamknięto 4 (dwa w 2017 r. i dwa w 2018 r.). Stan na początek 2018 r. to więc 46 salonów. Według planów, do końca roku ilość ta ma się jednak zwiększyć do 50.
Przychody ze sprzedaży
Firma Refleks w 2017 r. zanotowała przychody z całościowej sprzedaży na poziomie 225 518 mln zł, co jest wzrostem o 11,2% w stosunku do roku 2016. Najlepszym miesiącem 2017 r. był dla spółki marzec, kiedy to zanotowano sprzedaż na poziomie 20 336 mln zł. Najsłabsze wyniki w tym zakresie zanotowano natomiast w styczniu – wynosiły one 16 607 mln zł.
W sprzedaży hurtowej w 2017 r. dynamika wzrostu utrzymała się na poziomie 14 % i wyniosła 147 002 mln zł. W segmencie detalicznym dynamika była nieco niższa (6,4%), a przychody ze sprzedaży wyniosły 78 516 mln zł.
Jednocześnie w stosunku do lat wcześniejszych zmienił się nieco rozkład sił między sprzedażą hurtową i detaliczną. W 2017 r. hurt wygenerował w strukturze sprzedaży 65,2% przychodów, a sprzedaż detaliczna – 34,8%. Dla porównania, w 2016 r. wartości te wynosiły odpowiednio 63,6% do 36,4%.
ważna informacja Adam Rożko wśród panelistów Forum ŁAZIENKA.PRO na Targach Instalacje. Dowiedz się więcej o wydarzeniu i zarezerwuj wejściówkę.
Marka własna AZARIO sprawdziła się
Temat marki własnej AZARIO przedstawił Piotr Kulaziński, będący menadżerem tego projektu. W jej ofercie znajdziemy obecnie m.in. 29 kolekcji płytek ściennych, 40 kolekcji płytek podłogowych i ponad 80 elementów dekoracyjnych. Po dwóch latach od wprowadzenia marki AZARIO na rynek, sprzedaż produktów nią sygnowanych wyniosła już 6 mln zł. Wartym zaznaczenia jest fakt, że w styczniu 2016 r. udział marki AZARIO w sprzedaży płytek w salonach BLU wynosił 3,1%, by w grudniu 2017 osiągnąć już wartość 16,3%.
W następnej prezentacji rozwój sprzedaży, a także oferty asortymentu produktów dedykowanych pod markami producentów dla sieci BLU przedstawił Adam Ptasiński.
– Zapraszamy do współpracy w zakresie marki własnej i produktów dedykowanych. Umiemy już ten temat rozwijać, mamy w tym duże doświadczenie, a wyniki sprzedażowe mówią same za siebie – podsumował, zwracając się do dostawców, Adam Ptasiński.
Potwierdzeniem tego są plany wprowadzenia w marce AZARIO w 2018 r. 9 nowych kolekcji łazienkowych i 7 kolekcji podłogowych, a także następnych asortymentów i marek dedykowanych do sieci salonów BLU.
O podsumowanie sytuacji firmy Refleks pokusił się także jej właściciel – Adam Rożko. Stwierdził on: Jestem dumny z mojej załogi, która od lat współpracuje z nami, ze mną. Jestem naprawdę zadowolony. Szacuję jednocześnie, że rok 2018 będzie rokiem rekordowym dla spółki.
fot. otwierające: salon łazienek BLU w Białymstoku