W 2018 roku, na rynku użyteczności publicznej, będą królowały produkty z design o wysokich aspektach technicznych. Rynek coraz bardziej zwraca się ku rozwiązaniom inteligentnym, które są zdolne do rozpoznania intensywnych okresów i do przystosowania odpowiedniej ilości wody – uważa Katarzyna Dziedziulo z firmy Delabie.
Arkadiusz Kaczanowski, Design/Biznes: Jakie było najważniejsze wydarzenia w firmie Delabie w 2017 roku?
Katarzyna Dziedziulo, Manager ds. Marketingu i Komunikacji w Delabie Sp. z o.o.: W 2017 roku możemy się pochwalić dwiema dużymi, zrealizowanymi inwestycjami: Stadion Śląski oraz Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki. Jesteśmy dumni z wieloletniej pracy naszych handlowców nad tymi projektami oraz ze współpracy z hurtowniami, które aktywnie uczestniczyły w tym procesie.
Bardziej wewnątrz firmy: na poziomie grupy DELABIE, w zeszłym roku zaangażowaliśmy się w media społecznościowe. W związku z naszą działalnością B2B wybraliśmy obecność w następujących mediach: LinkedIn, Viadeo, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest i Youtube. Nasza grupa stale się rozrasta, mamy coraz więcej współpracowników na całym świecie, dzięki czemu rok 2017 zakończył się dla nas dużym sukcesem sprzedażowym.
Jakie plany macie wobec 2018 roku?
W tym roku z dumą obchodzimy 90 lat istnienia naszej firmy. Będzie to rok skupiony na naszych współpracownikach, ponieważ sukces naszej firmy zawdzięczamy właśnie im. Oczywiście, jak co roku będziemy kontynuować nasza pracę i zmieniać świadomość inwestorów na trudnym rynku użyteczności publicznej. Mamy nadzieję, że rok 2018 będzie pełny pozytywnych niespodzianek i ponownie zanotujemy duży wzrost sprzedaży, dzięki czemu będziemy mogli inwestować w rozwój nowych, innowacyjnych produktów.
Design coraz ważniejszy w łazienkach publicznych
Najważniejszym trendem w obszarze produktów do łazienek publicznych w 2018 roku będzie…?
Sądzimy, że w 2018 roku, na rynku użyteczności publicznej, będą królowały produkty z designem o wysokich aspektach technicznych. Rynek coraz bardziej zwraca się ku rozwiązaniom inteligentnym, które są zdolne do rozpoznania intensywnych okresów i do przystosowania odpowiedniej ilości wody. Potwierdzeniem tej tendencji jest chociażby duży sukces elektronicznego zaworu do pisuaru TEMPOMATIC 4, który zdobywa międzynarodowe nagrody, między innymi Złoty Medal MTP czy GERMAN DESIGN AWARD.
Jaka jest wobec tego najciekawsza nowość w ofercie Delabie?
Tutaj będziemy się skupiać na dwóch produktach (chociaż nowości mamy o wiele więcej). Jeden z nich to wspomniany elektroniczny zawór do pisuaru TEMPOMATIC 4 ze względu na samoadaptacyjny charakter produktu, który przewiduje zachowania użytkowników. Warto też zwrócić uwagę na pisuar HYBRIMATIC, który pojawi się pod koniec tego roku.
Będzie to ulepszona wersja elektronicznego zaworu do pisuaru z hybrydowym systemem spłukiwania, zintegrowanym w korpusie pisuaru ze stali nierdzewnej. Czekamy na ten produkt z niecierpliwością, ponieważ wpisuje się on idealnie w trend zrównoważonego rozwoju, oszczędności wody i energii. A przy okazji jest interesujący pod kątem wzorniczym.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.