– Nasze plany na 2018 weszły już w fazę realizacji – mówi Krzysztof Dulban, dyrektor dystrybucji Excellent. Zdradza nam jakie inwestycje poczyniła firma oraz w jakich kierunkach się aktualnie rozwija.
– Jakie było Państwa zdaniem najważniejsze wydarzenie roku 2017 w branży?
Krzysztof Dulban, dyrektor dystrybucji Excellent: Biorąc pod uwagę rynek europejski to, jak co 2 lata, bez wątpienia najważniejszym wydarzeniem były targi ISH we Frankfurcie. To w tym rytmie toczą przygotowania produktowe największych graczy w naszej branży. Nie dało się nie zauważyć rozwijającego trendu inteligentnych toalet myjących wpisujących się w jakże ważną strefę higieny.
– A dla Państwa jaki był miniony rok?
Rok 2017 to dla nas przede wszystkim dwie główne inwestycje. Pierwsza, to przenosiny do nowego, dwukrotnie większego niż dotychczas, centrum logistycznego w Kokotowie pod Krakowem na potrzeby dystrybucji produktów branży łazienkowej. Dało nam to możliwość usprawnienia procesu obsługi naszych klientów.
Druga to budowa głównej siedziby Excellent SA w Podłężu koło Krakowa. W tym miejscu zlokalizowany jest obecnie Zarząd, działy ogólne firmy oraz Oddział Szkła Budowlanego.
– To był dobry rok w porównaniu do 2016?
Miniony rok był podobnie jak rok 2016 rekordowy pod względem handlowym. Odnotowaliśmy kolejny istotny wzrost sprzedaży, choć przyznać trzeba że pierwszą część roku cechowała większa dynamika wzrostu. Ogólnie rzecz ujmując koniunktura w roku 2017 nam sprzyjała.
– Jakie wobec tego plany macie Państwo wobec 2018 roku?
Krzysztof Dulban: Nasze plany na 2018 weszły w fazę realizacji.
Już w lutym planujemy przeniesienie naszych biur handlowych do nowego obiektu w Krakowie tuż przy CH Zakopianka. Tym samym całe zaplecze handlowe w branży wyposażenia łazienek znajdzie się w jednej lokalizacji. Chcemy być bliżej rynku i bliżej klienta, by jeszcze lepiej dopasować swoją ofertę do wymagań rynkowych. Wiosną ukaże się nasz nowy katalog produktowy 2018, gdzie będzie można znaleźć nowe dla nas grupy asortymentowe uzupełniające naszą dotychczasową ofertę.
– Najważniejszy trend w obszarze produktów do łazienek w 2018 roku wg Państwa to…?
Poza wspomnianą już strefą higieny w takich produktach jak toalety myjące, niezwykle ważna jest i jak sądzę będzie kompleksowość oferty. Coraz częściej klient sięga po gotowe i dobrze przemyślane rozwiązania w obrębie jednego brandu czy jednego stylu. Im lepiej uda nam się taką ofertę przygotować, tym większego sukcesu możemy się spodziewać.
Czytaj także: Nowe trendy w łazience – według marki Excellent
– Najciekawsza nowość w ofercie i dlaczego jest to ważne dla Państwa rozwiązanie?
W drugiej połowie ubiegłego roku wprowadziliśmy do oferty w (popularnych ostatnio wśród klientów) wannie wolnostojącej zintegrowany system hydromasażu Mirage Pearl. To bardzo wymagający produkt. Specjalnie zaprojektowana do tego celu wanna została już doceniona przez rynek nagrodą branżową. Zastosowany w niej system sterowania za pomocą pilota w połączeniu z elegancją samej wanny daje olbrzymi komfort jej użytkowania. Jeśli chodzi o więcej szczegółów produktowych zapraszam do odwiedzenia strony przygotowanej specjalnie dla tego produktu.
– Dziękuję za rozmowę.