Grupa Geberit zanotowała wzrost sprzedaży w 2017 roku. Sprzedaż netto wzrosła o 3,5% do wartości 2908.3 milionów CHF. Sprzedaż organiczna netto w walutach lokalnych również wzrosła o 3,5%. Zarząd Grupy oczekuje skorygowanej marży przepływów operacyjnych na poziomie około 28% za cały 2017 rok.
Skonsolidowany wynik Grupy Gebeit za 2017 rok to wzrost sprzedaży netto o 3,5 % do wartości 2908.3 milionów CHF. Efekt tak pozytywnego wyniku to rezultat zarówno wpływów walutowych w wysokości 34 mln CHF oraz sprzedaży marek Koralle i Varicor.
Sprzedaż netto w czwartym kwartale 2017 r. wzrosła o 10,9% do 706,0 milionów CHF, co stanowi wzrost o 5,3%.
Grupa Geberit w IV kwartale 2017: jak było na poszczególnych rynkach?
Europa, największy region sprzedaży Grupy Geberit, odnotowała w 2017 r. wzrost organiczny o 2,9% w walutach lokalnych. Największe wzrosty sprzedaży zaobserwowano na Półwyspie Iberyjskim (+ 11,9%), w Austrii (+ 9,0%), Europie Środkowo-Wschodniej (+ 6,7%) i we Włoszech (+ 6,6%). Podobnie dobrze radziły sobie rynki krajów Beneluksu (+ 4,0%), Francji (+ 3,9%), Szwajcarii (+ 3,7%), krajów skandynawskich (+ 1,2%) i Niemiec (+ 0,7%). Sprzedaż netto spadła w Wielkiej Brytanii i Irlandii (-5,6%), a fakt ten trzeba powiązać z ogólnymi tendencjami spadkowymi tamtejszych rynków.
Dwucyfrowy wzrost zanotowano natomiast na Bliskim Wschodzie i w Afryce (+ 16,8%) oraz na Dalekim Wschodzie i Pacyfiku (+ 13,3%). Sprzedaż netto w Ameryce wzrosła o + 3,6%.
W obszarach produktów, największe wzrosty sprzedaży osiągnęły systemy sanitarne (+6,6%). Podobnie dobrze radził sobie segment systemów instalacyjnych (+ 3,8%). Natomiast sprzedaż netto w obszarze ceramiki sanitarnej spadła o 2,3% w wyniku zamknięcia dwóch zakładów produkujących ceramikę we Francji oraz ze względu na słabsze otoczenie rynkowe w krajach skandynawskich.
Niezmienione oczekiwania w zakresie marży operacyjnej
Podobnie jak w poprzednich latach, na wyniki Grupy Geberit w 2017 roku wpływ mają koszty związane z przejęciem Sanitecu. Negatywny efekt przynoszą przede wszystkim wyższe ceny surowców, wydatki związane z utrzymaniem kadry i spadki wartości walut. Jednak zwiększona wielkość sprzedaży, pozytywny efekt połączenia produktów i synergia związana z integracją Sanitecu, będą miały pozytywne skutki. Dlatego też zarząd Grupy oczekuje skorygowanej marży przepływów operacyjnych na poziomie około 28% za cały 2017 rok.
Pełny raport dot. finansów Grupy Geberit w 2017 roku opublikowany zostanie w połowie marca.
fot. Geberit