arena DESIGN od lat jest miejscem premier produktów i usług. W tym roku po raz pierwszy częścią ekspozycji będzie wystawa Start-DESIGN-up, którą przygotowujemy razem z Take Me To Design. Będzie okazja, by porozmawiać o tym jak wzornictwo wpływa na biznesowy sukces nowych przedsięwzięć. Zapraszamy od 6 do 9 marca do Poznania!
Motywem przewodnim tegorocznej areny DESIGN są POKOLENIA/GENERATIONS. Budując program wydarzenia organizatorzy chcieli, by znalazły się w nim także panele dyskusyjne, wystawy oraz debaty, podczas których przedstawiciele różnych pokoleń mogą dzielić się swoim dorobkiem, wiedzą, pomysłami z innymi. I tak np. obok wystawy marki Ligne Roset, która ma 150-letnie doświadczenie we współpracy z projektantami będzie można obejrzeć wystawę Start-DESIGN-up.
– To przestrzeń, którą oddajemy startupom z Polski, które traktują design jako element budowania przewagi konkurencyjnej na rynku – mówi dyrektor projektu arena DESIGN Małgorzata Czubak.
– Chcemy wyjaśnić hasło „startup”, bo pokoleniu naszych rodziców ono nic nie mówi, a takich firm w Polsce powstaje coraz więcej – wyjaśnia Piotr Sawczuk z Take Me To Design, organizator wystawy Start-DESIGN-up. – Naszym zadaniem jest pokazać czym są i w jaki sposób pracują startupy – zwłaszcza te związane z obszarem projektowania. Wiele tego rodzaju przedsiębiorstw odnosi spore sukcesy na rynku polskim i zagranicznym, a arena DESIGN z uwagi na swoje podejście do innowacji jest doskonałym miejscem do prezentacji tych projektów – dodaje.
Interaktywna ekspozycja Start-DESIGN-up!
Wystawa najciekawszych, wyselekcjonowanych przez redakcję Take Me To Design oraz Design/Biznes przedsięwzięć biznesowo-designerskich w Polsce będzie interaktywna. Każdy zwiedzający będzie mógł sprawdzić, jak działa pokazywany produkt, porozmawiać z jego twórcą lub projektantem.
Podczas arena DESIGN zaprezentowane zostaną:
- Musicon (muzyczny wynalazek),
- Photon (robot uczący grywalizacji),
- Skriware (platforma edukacyjna kształcąca kompetencje XXI wieku poprzez naukę programowania i projektowania 3D),
- Anima Smart Notificator (pierwszy na świecie notyfikator, “przyjaciel rodziny”),
- Plaster miodu – honeycomb (szablon do precyzyjnego docinania, obróbki materiałów),
- EcoLife (domowa stacja AirQuality).
Ekspozycja będzie dostępna przez cały czas targów.
– Międzynarodowe Targi Poznańskie od kilku lat monitorują ekosystem startupowy w Polsce i aktywnie go współtworzą. Dedykowana oferta w ramach programu akceleracji biznesu dla startupów, ale także bliska współpraca z wybranymi spółkami ma na celu promowanie młodych firm technologicznych i pomoc im w rozwinięciu skrzydeł w rzeczywistości biznesowej. Wystawa Start-DESIGN-up w trakcie arena Design doskonale wpisuje się w realizowany przez Międzynarodowe Targi Poznańskie cel – mówi Dorota Wallusch, koordynator innowacji na Międzynarodowych Targach Poznańskich.
Projektuj z głową!
W programie targów arena DESIGN zaplanowano także panel dyskusyjny o projektowaniu innowacyjnych pomysłów opartych na designie, wsparciu takich przedsięwzięć oraz budowaniu sukcesu biznesowego dzięki dobremu projektowi. Podczas dyskusji prowadzonej przez Piotra Sawczuka (Take Me To Design) wystąpią twórcy start-upów i eksperci. Będą wśród nich m.in. Marcin Joka (twórca Photona), Kamil Laszuk (twórca Musicona), Beata Paszke Sobolewska (twórca Torqway) i prof. Marek Adamczewski (przedstawiciel ASP Gdańsk).
arena DESIGN od początku jej istnienia uznała za kluczowe zwrócenie uwagi na rolę wzornictwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Poważne, biznesowe podejście do tematyki wzornictwa to cecha wyróżniająca poznańskie wydarzenie spośród innych organizowanych w kraju festiwali i wystaw. Nawiązanie relacji pomiędzy projektantami, a producentami ułatwia bezpośrednie sąsiedztwo odbywających się w tym samym czasie najważniejszych w Polsce kontraktacji meblowych – targów MEBLE POLSKA oraz targów wnętrzarskich HOME DECOR.
Redakcja Design/Biznes oraz Take Me To Design są odpowiedzialni za organizację wystawy. Jesteśmy także patronem medialnym arena DESIGN.