Włoska marka Ceramica Cielo powstała 10 lat temu – głównie z myślą o produkcji i promowaniu ekskluzywnych mebli łazienkowych. Dziś firma – w przeciwieństwie do aktualnych tendencji na włoskim rynku – realizuje roczne obroty na poziomie 19 mln euro (+20% w 2016 roku) i otwiera swój kapitał na nowego inwestora: Mittel Spa. Rozmawiamy z Alessio Coramusi, założycielem i dyrektorem zarządzającym Ceramica Cielo.
– Rok 2016 zakończył się dla Ceramica Cielo wzrostem o ponad 20%, przynosząc 19 mln euro całkowitej sprzedaży. Dlaczego właśnie w tym momencie czujecie potrzebę otwarcia swojego kapitału na nowego partnera?
Alessio Coramusi, założyciel i dyrektor zarządzający Ceramica Cielo: Globalizacja rynku wymaga przede wszystkim długoterminowego spojrzenia i podejmowania wyborów, dzięki którym osiągniemy efekt wzmocnienia i konsolidacji. Decyzja o współpracy z Mittel Spa to wybór strategiczny. Wierzę, że da nam silny impuls do wzrostu, a właśnie takiego ambitnego planu inwestycyjnego od nas oczekiwano. Dobrze rozumiemy się z Rosario Bifulco, prezesem Mittel Spa. Od razu porozumieliśmy się w sprawie naszego projektu rozbudowy firmy. Oni uwierzyli w nas, jak i w przedstawiony przez nas biznesplan.
– Jakie są cele tej operacji?
Głównym celem jest to, aby się rozwijać, inwestować, pozyskiwać do naszego portfolio nowe marki. Tak, byśmy mogli być dla naszych klientów jeszcze bardziej strategicznym i innowacyjnym partnerem.
– A jakie są plany Ceramica Cielo, jeśli chodzi o nowe rynki zbytu?
Włochy to pierwszy rynek dla nas i mamy zamiar, aby to tutaj w dalszym ciągu rozwijać się i umacniać naszą pozycję.
Równie ambitne są jednak nasze plany międzynarodowe. I to jest głównie związane z pozyskaniem kapitału Mittel Spa. Obecnie skupiamy się na kilku frontach. Z pewnością dobrym doświadczeniem jest tu otwarcie naszego salonu sprzedaży w Londynie.
– Co zmieni się z przemysłowego punktu widzenia?
Mamy zainicjowany szereg projektów mających na celu zwiększenie mocy produkcyjnych, które polegają na inwestycjach w urządzenia techniczne i maszyny. Chcemy również zwiększyć powierzchnię produkcyjną około 10 tys. metrów kwadratowych.